آیت‌الله صافی گلپایگانی همزمان با برگزاری کارگاه غدیرشناسی بنیاد بین‌المللی غدیر در قم در پیامی بر لزوم تبلیغ ولایت و امامت از سوی حوزه‌های دینی در سطح بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، در پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی در اولین روز از برگزاری کارگاه غدیرشناسی بنیاد بین‌امللی غدیر در قم آمده است: شناخت غدیر بر همگان لازم است، چون فقط از این برکه مبارک می‌‌شود انسان‌های تشنه معنویت و حقیقت را سیراب کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا ان هدانا الله

خداوند متعال را بسیار شاکر هستیم که نعمت بزرگ خود یعنی ولایت امیرالمومنین علی علیه الصلوه و السلام را بر ما ارزانی داشت، و ما را به آن هدایت فرمود. ما هم اکنون در آستانه بزرگ‌ترین عید آسمانی یعنی عید الله الاکبر عید سعید غدیر هستیم؛ عیدی که تمام انبیای الهی و فرشتگان آسمانی، افتخار تعظیم آن را دارند. عیدی که نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، تکریم آن را بر همه مسلمانان، لازم و واجب دانستند.
عید اکمال دین و اتمام نعمت، و عیدی که به واسطه آن، خداوند متعال راضی شد که اسلام، دین همه انسان‌ها تا قیامت باشد.

ابلاغ امامت و ولایت مطلقه الهیه حضرت امیرالمومنین علی(ع)، وسیله تکمیل دین و اتمام نعمت بزرگ خداوند بود که این تبلیغ نه تنها در عصر رسالت لازم و واجب بوده است، بلکه بنابر نص صریح خطبه غدیر، تا روز قیامت بر همه مسلمانان واجب است. امروز یکی از وظایف مهم حوزه‌های دینی ما، تبلیغ ولایت و امامت آن حضرت، به صورت جهانی و بین‌المللی است. حوزه ما باید غدیر را در سرتاسر دنیا معرفی کند.

شناخت غدیر بر همگان لازم است، چون فقط از این برکه مبارک می‌‌شود انسان‌های تشنه معنویت و حقیقت را سیراب کرد. امروز حوزه‌های شیعی وظیفه دارند از فضای مجازی حداکثر استفاده را کرده و آن را وسیله‌ای قرار دهند که مراکز بزرگ علمی دنیا و دانشگاه‌های جهان از پیام واقعی غدیر استفاده کنند. اینجانب از حضور فعال نشست آموزشی غدیر و شرکت کنندگان محترم در این اجلاس نورانی تقدیر و تشکر کرده و از خداوند متعال مسألت دارم که مورد عنایات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء قرار بگیرند.
سلام و درود بر چاکران دربار ملکوتی علوی و تحیت و تهنیت بر برگزارکنندگان جشن های مبارک غدیر؛ و السّلام علیکم و رحمة الله

لطف‌الله صافی
اول ذی الحجة الحرام 1438

به گزارش مرور نیوز، این کارگاه‌ها به منظور تربیت مربیان متخصص در امر غدیر برگزار می‌شود تا با حضور و اعزام آنان به نقاط مختلف کشور در ایام دهه امامت و ولایت به تبلیغ و ترویج و تبیین اندیشه و تفکر غدیر بپردازند.

در این کارگاه آموزشی که ویژه طلاب و روحانیون سطوح عالی حوزه علمیه قم است، اساتید برجسته حوزوی از جمله حجج اسلام محسن قرائتی، توحیدی، عباسی و آیت‌الله حسینی قزوینی، آیت‌الله نجم الدین طبسی حضور خواهند داشت.

این برنامه پنجشنبه و جمعه دوم و سوم شهریورماه ساعت 8:30 صبح در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم برگزار می‌شود.

برگزاری این دوره آموزشی به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم، شبکه جهانی ولایت، موسسه غدیرشناسی، بنیاد بین‌المللی غدیر قم و جامعة المصطفی العالمیه است.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به نشانی www.ghadirshenasi.ir مراجعه کنند یا با شماره‌های 09191542824 یا 09022022161 تماس بگیرند.

گفتنی است مقام معظم رهبری درباره اهمیت پرداختن به موضوع غدیر گفت:

«کار در مورد غدیر باید پیوسته و دائم باشد و در مورد غدیر باید متخصص تربیت کرد».