رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه تنها راه نجات فرهنگ جامعه ترویج مفاهیم قرآنی است، گفت: ارتش در عرصه فعالیت‌های قرآنی به دنبال هم‌افزایی با سایر نهادها و سازمان‌ها است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در حاشیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی که در ستاد شکاری یکم ارتش برگزار شد با تشکر از برگزارکنندگان این جلسات قرآنی و با بیان اینکه امام (ره) در سخنان خود اشارات زیادی به قرآن و مفاهیم قرآنی داشتند، اظهار کرد: امام راحل در سخنان خود فرمودند «نباید قرآن را کنار گذاشت». ما اگر می‌خواهیم فرهنگ جامعه از فرهنگ نادرست غرب فاصله بگیرد باید به قرآن برگردیم.

وی خاطر نشان کرد: راه نجات فرهنگ ما برگشت به مفاهیم قرآنی است و هر ایرانی باید هر روز یک آیه از قرآن را بخواند و پنج اقدام مفید در عرصه مفاهیم قرآنی داشته باشد.

رئیس عقیدتی-سیاسی ارتش تأکید کرد: قرآن باید در متن زندگی روزمره مردم وارد شود. پنج اقدام در عرصه قرآن که باید در جامعه به آن اهمیت داد عبارت است از: تلاوت، تدبر در قرآن، ترویج قرآن در جامعه، حفظ آیات قرآنی و عمل به قرآن. امروز ما باید بعد از پیوند با قرآن فرهنگ قرآنی را نیز در جامعه ترویج بدهیم و در حفظ و ترویج قرآن بیشتر کیفیت را به جای کمیت مدنظر قرار بدهیم.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با سایر وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح در راستای برنامه‌های فرهنگی تعامل دارد. نباید فراموش کنیم که فرهنگ یک واژه مشترک بین تمام سازمان‌ها و نهادهاست که باید همچون قطعات یک پازل در کنار هم قرار گیرند تا بتوان در راستای اقدامات فرهنگی جامعه گام برداشت.

حسنی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تمام نهادهایی همچون وزارت ارشاد، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح از جمله سپاه، ناجا، وزارت دفاع و بسیج رایزنی‌هایی داشته تا بتوانیم در راستای هم افزایی فعالیت‌های قرآنی گام برداریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته دارالقرآن‌های فراوانی در یگان‌های ارتش تأسیس و روز به روز مجهزتر شدند تا از این طریق مخاطبان بتوانند در رشته حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی گام بردارند. امیدواریم در سه تا چهار سال آینده نهضت قرآنی در بین کارکنان نیروهای ارتش و خانواده‌های آن‌ها بیشتر از پیش ترویج پیدا کند.

وی گفت:‌ خوشبختانه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تعامل اثرگذاری را در راستای اقدامات همگرایانه‌ای در حوزه قرآن با سایر نهادهای نظامی داشته است. نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و امیدواریم در سال‌های آتی مسابقات با شکوه بیشتری برگزار شود.

در پایان این مراسم با حضور امیرنصیرزاده جانشین نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین سیدیان معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیرسرتیپ دوم خلبان تسویه‌چی فرمانده پایگاه شهید لشکری و حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش از نفرات برتر این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی تجلیل شد.