مدیر شبکه پنج سیما گفت: در جستجوی آرامش ظرفیت سوخت مناسب را داشت تا مدت بیشتری روی آنتن باشد و روزهای پایانی هفته نیز زمان مناسبی است که در همه کشورهای دنیا نیز اغلب سریال‌هایشان را در روزهای پایانی هفته پخش می‌کنند.

«مجید زین العابدین» مدیر شبکه پنج سیما در گفت‌وگو با مرور نیوز درباره سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی و اینکه چرا زمان پخش این سریال به صورت هر شبه نیست، گفت: ما بعد از دوره‌ای فطرت که سریال جدید در شبکه پنج سیما نداشتیم باید موجودی جدیدمان را به نحو مقتضی برنامه ریزی می‌کردیم که بتوان زمان مناسب‌تری را روی آنتن برای آن در نظر گرفت.

وی ادامه داد: این سریال ظرفیت سوخت مناسب را داشت تا مدت بیشتری روی آنتن باشد و روزهای پایانی هفته نیز زمان مناسبی است که در همه کشورهای دنیا نیز اغلب سریال‌هایشان را در روزهای پایانی هفته پخش می‌کنند.

مدیر شبکه پنج سیما اظهار داشت: معتقدم خودمان ذائقه مخاطب را به تماشای سریال هر شبه تغییر دادیم و همین شبکه برخی سریال‌ها را سه شب، پنج شب و حتی یک شب در هفته پخش می‌کند.

وی در ادامه افزود:‌ گران‌ترین و پر هزینه‌ترین ساختار برنامه سازی‌مان ساختن آثار نمایشی است و منطق مدیریت رسانه و کنداکتور ایجاب نمی‌کند که ما بخواهیم پرهزینه‌ترین ساختارمان را به ارزان‌ترین شکل ممکن عرضه کنیم و به نظر می‌رسد شاید درباره نحوه عرضه باید ملاحظاتی داشته باشیم.

زین العابدین بیان داشت: با این نحوه پخش سریال «در جستجوی آرامش» 5 ماه روی آنتن خواهد بود. این سریال ظرفیت جذب مخاطب را دارد و بازخوردهایی که تا به حال داشتیم ناظر بر این نیست که مردم این سریال را نمی‌بینند، چون این سریال در همین روزهای پایانی هفته بیننده خود را پیدا کرده و به نظر می‌رسد که این شکل پخش در شبکه پنج در حال تثبیت شدن است.

وی درباره تولید دو سریال تاریخی «از یادها رفته» و «پاهای بیقرار» در شبکه پنج آنهم به صورت همزمان گفت: برای رونق سریال سازی از ریاست سازمان و معاونت سیما تشکر می‌کنم که موتور تولید آثار نمایشی را در سازمان به حداکثر ممکن به گردش در آوردند و این سیاست سازمان باعث شد که خیلی از هنرمندان ما که در حوزه نمایشی بیکار بودند دوباره به این مدیوم برگشتند. خاستگاه خیلی از هنرمندان ما تلویزیون است چراکه کار خود را از این رسانه شروع کردند و از تلویزیون به مدیوم‌های دیگر راه پیدا کردند. در این سیاست قرار شد تا چند شبکه 1 2 3 و 5 کار سریال سازی داشته باشند و با توجه به اینکه گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما از قبل در حوزه تحقیق و نگارش طرح‌های خوبی را در دست داشت، زمانیکه موتور تولید راه افتاد، بالطبع دو سریال تاریخی هم ما بین سایر طرح‌ها تولید شد.

زین العابدین درباره تداخل زمان پخش این دو سریال نیز گفت: سریال «از یادها رفته» و «پاهای بیقرار» از زمان روایت داستانی در دهه‌های مختلفی قرار دارند. بستر داستان تاریخی است و این به معنای سیاسی بودن قصه‌هایشان نیست.