پیکر پاک یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز (سه شنبه) در قرارگاه فرماندهی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(هوانیروز) به خاک سپرده شد.

به گزارش مرور نیوز، در آیین تشییع و تدفین این شهید گمنام دفاع مقدس که در روز شهادت پنجمین وصی پیامبر(ص) و اسوه هدایت حضرت امام باقر (ع) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش و با نجوای «الَسَّـلامُ عَلَیْکَ یا اَبا جَعْفَرٍ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الْباقِرُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّه» آغاز شد، خلبانان دلیر، شجاع و تیز پرواز، افسران و درجه داران هوانیروز ارتش و شماری از پرسنل نیروهای چهارگانه ارتش، روحانیون، خانواده های معظم و معزز شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس حضور داشتند.

امیر سرتیپ دوم ستاد خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: در عصری که دشمن با تمام قوا و تجهیزاتش در عرصه جنگ نرم جهت تاثیرات سو فرهنگی بر نسل جوان ما ظاهر شده است، نظام ما نسل جوانی همچون شهید حججی را در خود پرورش داده که تمام نقشه ها و تبلیغات سو دشمن را با صلابت و قدرت ایمان خود نقش بر آب کرده است.

وی اضافه کرد: رویشی که امروز در نسل جوان ما ایجاد شده به واسطه فرهنگ دفاع مقدس و رهمنودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا است.

فرمانده هوانیروز ارتش توضیح داد: اینکه امروز مردم ما برای شهدا و تشییع پیکرشان با تمام وجود حضور می یابند و عاشقانه شهدای خود را تشییع می کنند بیانگر اثربخشی و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه است.

امیر سرتیپ دوم قربانی در ادامه گفت: امروز بحمدالله نیروهای مسلح ما اعم از سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروها همگی ید واحده هستند و این از افتخارات ارزنده نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی یادآور شد: جهت تحقق بخشیدن به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تاکنون در پایگاههای کرمانشاه و کرمان و امروز هم این توفیق را داشتیم که در ستاد فرماندهی هوانیروز تهران میزبان پیکر مطهر شهید گمنام باشیم.

وی با بیان اینکه نظر ما این است که در تمامی پایگاههای هوانیروز در میزبان شهدای گمنام باشیم گفت: از سردار باقرزاده و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به جهت تلاش برای تفحص شهدا قدردانی می کنم.

در ادامه این مراسم معنوی و با شکوه حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی طی سخنانی با اشاره به اینکه همه مردم ایران آرامش خودرا مدیون شهدا هستند، افزود: اگر در شبانه روز دو یا سه دقیقه با خودمان بیاندیشه که اگر شهدا نبودند امروز چه بلایی بر سر ما و ناموس ما می آمد، آن وقت متوجه اهمیت کار شهدا و سنگینی مسئولیت خودمان در زنده نگه داشتن یاد و نام آنان می شویم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه شهدا کشور را به عنوان یک امانت به دست ما سپرده اند، اظهار کرد: اگر قرار است شرمنده شهدا نباشیم، نخست باید قصه زندگی و وصیت نامه های این عزیزان را با حضور قلب بخوانیم و سلوک آنها را در زندگی مان احیا کنیم چرا که سلوک شهدا بیمه کننده خانواده ها در برابر هر گونه آسیب فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی توضیح داد: دومین اقدام برای شرمنده نشدن در برابر شهدا این است که در پاسداری از میراث شهدا، واقعی عمل کنیم. 

آمریکا، ببر کاغذی

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه این مراسم با بیان اینکه نباید از بزرگنمایی غیرواقعی امکانات دشمن هراسی به دل راه داد، گفت: خدا می داند آمریکا آن چیزی نیست که نشان می دهد. آنها بسیار ضعیف تر از آن چیزی هستند که در تبلیغاتشان دیده میشوند. مشت آمریکا در نزد ملت ایران باز است و ما میدانیم که آمریکا یک ببر کاغذی بیش نیست.

وی افزود: نسل جدید باید بداند که اصل انقلاب با شهامت و شجاعت به دست آمده و پاسداری از مسیر شهدا هم در همین مسیر تعریف می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که عده ای سوریه و عراق و لبنان را از دست رفته می دانستند، گفت: امروز می بینیم که این دشمن است که روز به روز تمام سیاست هایش در منطقه را شکست خورده نظاره می کند و این به برکت ایمان مقاومت است.

یادآور می شود، در آغاز این آیین الهی، معنوی و حماسی، گروه رزم نوازان مرکز آموزش مخابرات ارتش جمهوری اسلامی به نواختن مارش عزا(اسم اعظم) و مارش ساقی نامه پرداختند و گروهی از خانواده های شهدای خلبان این شهید سجاده نشین گمنام و والامقام دفاع مقدس را همراهی و تشییع کردند.

در این مراسم باشکوه و معنوی امیر سرتیپ دوم ستاد خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز آجا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا الله قلی مدیر عقیدتی سیاسی هوانیروز آجا، امیر سرتیپ دوم ستاد علی سامانی معاون بازرسی نیروی زمینی ارتش ، امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا سلمانی معاون نیروی انسانی نزاجا نیز حضور داشتند.

سردادن نوای شهیدان زنده اند الله اکبر، به خون آغشته اند الله اکبر، شهیدان لاله های سرخ عشقند، نشان عاشقی با خون نوشتند، شهیدان مظهر عشق و وفایند که با معبود خود در سجده گاهند، شهیدان جلوه های نور حقند که با تاریکی اندر رزم و جنگند، لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا اباالفضل(ع) از سوی تشییع کنندگان حاضر به ویژه پرسنل کادر و وظیفه هوانیروز ، حال و هوای خاص و معنوی به مراسم بخشیده بود.

دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهید و اشک های مادرانه و خواهرانه زنان و تشییع کنندگان این شهید گمنام از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی است.

حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیراق های، سبز، سرخ و مشکی رنگ با عبارت های لبیک یا رسول الله(ص)، السلام علیک یا حیدر کرار (ع) السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، یا امام حسن مجتبی(ع)، یا اباعبدالله الحسین(ع) و یا مهدی ادرکنی(عج) یادآور ارادت شرکت کنندگان حاضر در آیین تشییع و به خاکسپاری این شهید گمنام به آرمان های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

طنین سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، نوای آسمانی یا فاطمه زهرا(س) به همراه تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید اقامه نماز و صلوات بر محمد و آل محمد هنگام به خاکسپاری این شهید فضای قرارگاه فرماندهی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(هوانیروز) را آسمانی و عطرآگین کرد.

این شهید گمنام دفاع مقدس 19 ساله و محل شهادت آن در تک دشمن(سال 67) در منطقه عملیاتی زبیدات عنوان شده است.

هوانیروز ارتش 250 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 170 تن از آنان در دوران دفاع مقدس و 80 تن دیگر در درگیری با اشرار، گروهک های تروریستی و سایر ماموریت های محوله به هوانیروز به فیض رفیع شهادت نائل شدند.