دومین جایزه هنر معاصر ویستا» با تاکید بر اهمیت ایده هنری فراخوان داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی این جشنواره، ویستا به معنی «اندیشه» است و گالری ویستا همچون سال گذشته، این جایزه را با عنوان «دومین جایزه 30 میلیون تومانی هنر معاصر ویستا» براساس ارزشیابی و فکـر ایده‌های معاصر هنری می‌کوشد تا شرایطی برای معرفی و اجرای طرح برتر فراهم آورد.

مانند دوره پیشین، آنچه مورد توجه شورای برگزاری است، بها دادن به ایده‌هایی است کـه بدان سبب هنرمندان می‌کوشند تا طراحی نو، تدوین و تالیف کنند و در قالب پروپوزال‌های ارائه‌شده قادرند به معرفی و دفاع  از طرح پیشنهادی خود بپردازند. مجموعه‌ای از معیارها همچون تازگی طرح‌ها، معاصر بودن، اجرایی بودن، ارزش‌های تئوریک زیباشناسانه، چالش‌برانگیزی آثار از لحاظ زیبایی‌شناختی و محتوایی، در کنار گویا بودن پروپوزال‌ها و تناسب ایده و راهکارهای اجرایی پیش‌بینی‌شده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

براساس اعلام دبیرخانه دومین جایزه ویستا، مهلت دریافت پروپـوزال‌ها و مدارک از یکم تا سی‌ام مهـرمـاه 1396 خواهد بود و مطابق زمان‌بندی، 30 آبان‌ماه امسال لیست منتخبان (لیست کـوتاه) اعلام می‌شود، 15 تا 25 دی‌ماه 1396 نیز نمایشگاه منتخبان در گالری ویستا و 21 دی‌ماه 1396 مراسم اهدای جوایز و معرفی طرح برتر برگزار می‌شود. 

شورای برگزاری، مقرراتی را درباره نحوه تدوین و ارسال پروپوزال‌ها تعیین کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از آن‌ها به آدرس www.vistaart.gallery/fa/vista-prize/v1396 مراجعه کنند. 

در نخستین جایزه هنر ویستا، از میان 150 طرح رسیده بعد از دو مرحله داوری، هفت طرح‌ به فهرست نهایی رسیدند و هشتم اسفندماه 95 در تالار فرخی یزدی باغ - موزه قصر، محمدرضا عرب خزائلی نخستین جایزه هنر معاصر ویستا را از آن خود کرد.