جمعه 24 شهریور گالری‌ها به استقبال کمتر از 20 نمایشگاه جدید می‌روند و این در حالی است که چند گالری نمایشگاه گروهی فروش آثار هنرمندان صاحب نام را برپا می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، روز جمعه 24 شهریور در حالی گالری های پایتخت به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که از یک سو جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در کرمان به پایان راه رسیده است و دوسالانه مجسمه سازی در موزه هنرهای معاصر تهران پذیرای شمار زیادی آثار حجم است و از سوی دیگر «جشنواره هنر برای صلح» در تمام گالری های خانه هنرمندان آثار متنوع تجسمی را به نمایش گذاشته است. در ادامه نگاهی به برخی از افتتاحیه های پایتخت در جمعه پیش رو داریم.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه نقاشی ویدا جیلانچی و اکرم ابوالحسنی جمعه 24 شهریور ماه، در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد. در این نمایشگاه 12 اثر از ویدا جیلانچی با تکنیک رنگ و روغن و اکریلیک روی بوم و 11 اثر نیز از آثار اکرم ابوالحسنی با همین تکنیک در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد .

این نمایشگاه روز 24 شهریورماه، ساعت 17 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد و تا 31 شهریور ماه برقرار است. علاقه مندان می توانند جهت دیدار آثار این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 21 به گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند .

گالری ساربان: ترکیبی از پیکره های فلزی گاو، ابزار کشاورزی و چوب های تراشیده شده، آثار نمایشگاهی را تشکیل داده اند که رسول کاظمی، آفریننده این آثار، با نام «ما» در گالری ساربان برای علاقه مندان به هنر مجسمه سازی برپا خواهد کرد. آثار حاضر با فرمی مشخص و گویا، وحدتی نامتعادل را بازنمایی می کنند.

کیوریتور این نمایشگاه محمد رضایی کلانتری است. این نمایشگاه از جمعه 24 شهریور تا دوشنبه سوم مهر، در گالری ساربان واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش کوچه شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، از ساعت 16 الی 20 برپاست.

گالری سیحون ۲: «دست هایی که بهم پیوسته است» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی خط استادان معاصر هنر ایران است که روز جمعه 24 شهریور در گالری سیحون 2 برگزار خواهد شد. این نمایشگاه یک نمایشگاه خیریه به نفع کودکان کار است که بخشی از عواید حاصل از فروش و درصد گالری سیحون در این نمایشگاه به کودکان کار مجتمع پسرانه و دخترانه «مدرسه صبح روشن» واقع در منطقه شوش اهدا خواهد شد. هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به فروش می رسد شامل امیراحمد فلسفی، جواد بختیاری، عنایت الله نظری نوری، علیرضا کرمی، اسماعیل رشوند، امیر صادق تهرانی، خلیل کویکی، عین الدین صادق زاده، بهرام حنفی، احمد محمدپور، محمد فدایی، علیرضا سعادتمند، اسرافیل شیرچی، احمد آریا منش است.

گالری سیحون 2 در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان شمالی، کوچه سینایی، پلاک 24 واقع است.

خانه هنرمندان: این روزها بخش نمایشگاهی جشنواره «هنر برای صلح» در خانه هنرمندان ایران برپاست. بخش نمایشگاهی پنجمسن «جشنواره هنر برای صلح» با آثار 180 هنرمند از 30 کشور جهان در رشته های نقاشی، عکاسی، مجسمه، گرافیک و ویدیو آرت برپاست.

در بخش نقاشی این رویداد هنری، آثار 64 هنرمند همچون ناصر اویسی، جعفر روح بخش، کوروش شیشه گران، بهرام دبیری، منوچهر نیازی، کامبیز درم بخش و... به نمایش در آمده است. در این بخش آثاری از هنرمندان فرانسویی و ایتالیایی نیز حضور دارد.

در بخش عکس آثار 52 هنرمند، همچون عباس کیارستمی، رضا کیانیان، ابراهیم حقیقی، سیف الله صمدیان، محمد فرنود، گوهر دشتی، شادی قدیریان، آرمان استپانیان، مجید سعیدی و... حضور دارد و آثاری از عکاسان کشورهای فرانسه، افغانستان، هند و عراق به نمایش درآمده است.

در بخش مجسمه و چیدمان نیز 34 اثر از هنرمندانی چون، بهروز دارش، تاها بهبهانی، جمشید مرادیان، مریم سالور، گیزلا وارگا سینایی و... در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

بخش ویدیو آرت و پوستر این رویداد هنری نیز، میزبان آثار 28 هنرمند از ایران، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان و اندونزی است.

گالری فردا: نمایشگاه «ذهن نیمه هوشیار» که به نمایش آثار نقاشی آرنا زینلیان اختصاص دارد جمعه 24 شهریور در گالری «فردا» افتتاح می شود. این هنرمند بر اساس توجهات ذهنی خود به محیط و آنچه که در یک ذهن نیمه هوشیار می گذرد، آثارش را خلق کرده است. در این نمایشگاه 18 اثر از این هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

این نمایشگاه از 23 تا 30 شهریور ماه در گالری «فردا» برپا خواهد شد و علاقه مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند.

گالری نگر: نمایشگاه انفرادی نقاشی شقایق منتظر به نام «ایمورتال» (جاودانه) جمعه 24 شهریور در گالری نگر برپا می شود و تا 26 شهریور در این نگارخانه دایر است. هنرمند در این نمایشگاه پرتره بیش از 15 هنرمند را ارائه داده است که در میان این پرتره ها می توان چهره هایی چون مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، محسن یگانه، فرهاد مهراد، محسن چاوشی را مشاهده کرد.

گالری نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک قیطریه، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع شده است.

خانه فرهنگ گویا: آیین گشایش گالری خانه فرهنگ گویا با حضور محمود فرشچیان روز جمعه از ساعت 17 تا 20 برگزار خواهد شد و در اولین دوره فعالیت کاری خود آثاری از محمود فرشچیان، حسین محجوبی، فخرالدین فخرالدینی، عباس جمال پور، ناصر اویسی، ایران درودی، علیاکبر صادقی، عنایت اله نظرینوری، غلامحسین امیرخانی، حسین الهی قمشه ای، آیدین آغداشلو، کامبیز درم بخش، طاها بهبهانی، جلیل رسولی، یداله کابلی خوانساری، حجت شکیبا، محمدباقر آقامیری، افشین بختیار، فرح اصولی، رسول مرادی، جواد بختیاری، امیراحمد فلسفی، الهه خاتمی، علی شیرازی و اسرافیل شیرچی را به نمایش می گذارد.

گالری مجموعه فرهنگی هنری گویا با مدیریت مونا میرباقری در خیابان کریمخان زند، روبروی ایرانشهر شماره‌ 91 واقع است.

گالری ایوان: گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان آثار فیگوراتیو و مینیمال نازنین علایی‌نیا با عنوان «بازگشته» خواهد بود که در آن 12 نقاشی رنگ روغن و یک اثر چیدمان به نمایش گذاشته می شود.

علایی نیا در این مجموعه به موضوع انسان معاصر و نحوه مواجهه او با مشکلات و نا امیدی ها پرداخته است. گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره 1 برقرار است.

گالری سایه: پرفورمنس و نمایشگاه گروهی عکس و نقاشی «آتلوفوبیا» با ایده پردازی ریحانه اصلان بیگی و کارگردانی علیرضاعباسی جمعه 24 شهریور در گالری سایه برپا می شود. پرفورمرهای این اثر آرمین مهربانی ومیعاد راشدی هستند.

در نمایشگاه گروهی نیز آثار عکاسانی چون محدثه گلستانی، سارا اصلان بیگی، پریا فردوس، فراز حبیب اللهیان، سپیده موستوفی، علیرضا عباسی به نمایش در می آید. همچنین آثار نقاشانی چون ثمره بدری، سپیده موستوفی، هما صدر، پگاه پیرهادی، سپیده موستوفی در این نمایشگاه روی دیوار می رود.

گالری نک: نمایشگاه گروهی نقاشی، طراحی، چاپ، مجسمه، عکس با عنوان «فروش سالانه گالری نَک» جمعه 24 شهریور برپا می شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون سمانه احمدی، رضا افسری، شروین امدادیان، وجید امینی، کتایون برزگر، فائزه بهارلویی، هانا بیزلی، مهرداد پورنظرعلی، آتوسا جان نثاری، علیرضا جدی، امیر جدیدی، علیرضا جهرمی، داریوش حسینی، امیرحسین حشمتی، آیدین خانکشی پور، مهرداد خطایی، محمد خلیلی، پرهام دیده ور، علی ذاکری، نوید رسولی، زروان روح بخشان، رهام شامخ، هیرو شیخ الاسلامی، آوا شیرجعفری، کامبیز صبری، ژاله طالب پور، یعقوب عمامه پیچ، مهسا کریمی زاده، سوگل کاشانی، شیوا کاکاوند، امیر کریمی، نسرین ملک ثابت، ژوبین میراسکندری، تارا میرفخرایی، فرزانه مهری، عباس نسل شاملو، کریم نصر، رضا نصرتی، علیرضا نکویی، احمد وکیلی، آنالی وکیلی برای فروش ارائه می شود.

گالری نک در مدرس شمالی، خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، کوچه پیروز شرقی، کوچه سینا، پلاک 7 واقع است.