غلامرضا آزادی تهیه کننده فیلم‌های سینمای کودک از اینکه شرایط اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در سینمای ایران به درستی فراهم نیست از این شرایط انتقاد کرد.

غلامرضا آزادی تهیه کننده سینما در گفتگو با مرور نیوز درباره زمان اکران فیلم سینمایی «سندباد و سارا» به کارگردانی فریال بهزاد گفت: با توجه به اینکه قرار است این فیلم در گروه سینمایی آزاد به نمایش دربیاید در حال حاضر مشغول جلب رضایت سینماداران برای نمایش این اثر هستیم و فکر می کنم «سندباد و سارا» از 24 آبان ماه اکران شود.

وی افزود: با وجود قول هایی که بنیاد سینمایی فارابی، شورای راهبری و سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان و ... برای اکران فیلم هایی از این دست داده بودند ولی هیچ کمکی از سوی آنها به ما نشد. گویا فیلم های کودک و نوجوان جایی در فرهنگ سینمای ایران ندارند و در چنین شرایطی آنهایی که اقدام به ساخت فیلم کودک می کنند در واقع از خودگذشتگی می کنند.

آزادی بیان کرد: باید درباره اکران چنین فیلم هایی فرهنگسازی شود زیرا زمانی می توانیم فیلم های خوب کودک تولید کنیم که در بخش اکران چنین فیلم هایی را تقویت کنیم اما در حال حاضر هیچ اقدامی در این باره صورت نمی گیرد و گویا مافیایی سینمای ایران را فراگرفته است که باعث می شود فیلم های بیرون این مافیا نابود شوند.

وی در پایان درباره دیگر اثرش با عنوان «آرش کمانگیر» اظهار کرد: این فیلم یک اثر رئال انیمیشن و به لحاظ تکنولوژی فیلم خاصی است از همین رو پروسه تولید آن حدود یک سال طول می کشد چون ما در مکان هایی مانند کوه های تالش، کوهپایه های دماوند و چند مکان دیگر به فیلمبرداری می پردازیم. البته گروه مشغول ساخت قسمت های انیمیشنی این اثر هستند و از آنجایی که آرش یکی از اسطوره های کشور ما است باید یک فیلم شایسته درباره او ساخته شود.