مهلت ارائه آثار به نخستین دوره جایزه بین المللی پیانوی باربد تا 10 آذرماه 95 تمدید شد.

به گزارش مرور نیوز، جایزه بین‌المللی پیانوی باربد نخستین جایزه بین‌المللی موسیقی ایران است که توسط بخش خصوصی حمایت و برگزار می شود. در میان جوایز این مسابقه، اعزام دو نفر از منتخبین نهایی برای ده روز مسترکلاس و اجرای کنسرت در فستیوال «Plage musicale en Bangor» در فرانسه، با بورسیه کامل، به چشم می‌خورد.

علاوه بر اعزام دو منتخب نهایی به فرانسه، 8 نفر منتخب مرحله دوم این مسابقه، برای سه روز در شیراز، نزد پیانیست بین‌المللی فرانسوی و استاد کنسرواتوار شهر پاریس، کریستوف بوکودجیان مسترکلاس خواهند داشت و اجرای نهایی این 8 نفر ضبط و به صورت رسمی منتشر خواهد شد. کریستوف بوکودجیان و همکارانش: کارین ظریفیان و لیلا رمضان، پیانیست ایرانی مقیم سوئیس که مدیریت هنری نخستین دوره جایزه بین‌المللی پیانوی باربد را نیز به عهده دارد، بازبینی ویدئوهای ارسالی داوطلبین را به عهده دارند.

بنا بر این گزارش مهلت ارائه نمونه‌های اجرا، مهلت ارائه آثار تا تاریخ 10 آذرماه 95 تمدید شده است.

حضور داوطلبانی از شهرهای آبادان، سمنان، گرگان، بوشهر، تهران، کرج، شیراز، رشت، گنبدکاووس، مشهد و ... و کشور اکراین، نشان از پدیدار شدن مجالی تازه برای رقابت و پیشرفت پیانیست های جوان میهنمان و رقابت ایشان با پیانیست های کشورهای دیگر دارد.

این مسابقه را انجمن شیراز فیلارمونیا، با حمایت کارخانه و گالری پیانوی باربد به مدیریت محمد ملازم و همکاری موسسه فرهنگی هنری شهرآفتاب به مدیریت محسن خباز و اساتید کنسرواتوار شهر پاریس بر گزار می‌کند. مدیریت هنری این دوره را لیلا رمضان و آرش اسماعیلی به عهده دارند و مدیر اجرایی آن محسن خباز است.

دور نهایی این جایزه طی روزهای 22 تا 24 دی ماه در شیراز برگزار می شود.

برگزارکنندگان این مسابقه قصد دارند هم زمان با اجرای نهایی و برگزاری مراسم اختتامیه، طی مراسمی، از اساتید پیشکسوت پیانوی ایران که برای سالیان متمادی برای پرورش نوازندگان این سرزمین تلاش کرده اند، تقدیر به عمل آورند.

سرمایه‌گذار و حامی مالی این جایزه بین‌المللی، کارخانه و گالری پیانوی باربد است.

اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر را میتوانید در سایت رسمی نخستین دوره جایزه بینالمللی پیانوی باربد به آدرس www.barbadpianoprize.com جستجو کنید.