عضو هیئت مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور از امضای تفاهم نامه معاونت مطبوعاتی و سازمان تامین اجتماعی خبرداد و گفت: این تفاهم نامه بخشی از مشکلات بیمه ای خبرنگاران را رفع می کند.

به گزارش مرور نیوز علی خادمی اظهار کرد:  تفاهم نامه فیمابین معاونت مطبوعاتی و سازمان تامین اجتماعی که روز گذشته امضاء و به ادارات بیمه ای سراسر کشور ابلاغ شد؛ بخشی از مشکلات بیمه ای خبرنگاران را حل می کند.

وی افزود: شغل حرفه ای خبرنگاران و عدم حضور آنان در محل کارگاه موجب شده بود تا در بازرسی بازرسان تامین اجتماعی، همکاری آنان با کارگاه مورد تایید قرار نمی گرفت و خبرنگار به عنوان مزدبگیر کارگاه محسوب نمی شد.

خادمی تصریح کرد: این مشکل روز گذشته با امضاء تفاهم نامه فیمابین معاونت مطبوعاتی و سازمان تامین اجتماعی رفع و موضوع طی بخشنامه ای به ادارات کل بیمه تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد.

عضو شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور افزود: این تفاهم نامه با حضور زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، قریب مدیرکل دفتر فنی و درآمد این سازمان در حضور خبرنگاران امضا و به عنوان یک دستور اداری منتشر شد.

خادمی اظهار کرد: در این دستور اداری آمده است: برابر ماده ۳ تفاهم نامه شعب ۸ و ۲ تهران بزرگ به ترتیب واقع در محدوده شرق و غرب تهران به عنوان شعب منتخب جهت ارسال لیست و حق بیمه کارگاه های فعال در حوزه مطبوعات به صورت متمرکز تعیین می گردند در عین حال درخصوص سایر ادارات کل استان ها، انتخاب شعبه متمرکز براساس درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و توافق با اداره کل تامین اجتماعی استان مطابق با ضوابط این دستور اداری بلامانع است.

وی در ادامه گفت: برابر ماده ۴ تفاهم نامه نظر به اینکه ماهیت کار مطبوعات به گونه ای است که برخی از کارکنان مربوطه آنها می بایست در بیرون از محل کار گاه اصلی فعالیت نمایند؛ لذا درخصوص افراد یادشده احراز رابطه مزدبگیری صرفا منوط به حضور مستمر در محل کار نبوده و ارائه مستندات از قبیل: قرارداد همکاری فیمابین، فیش حقوقی، لیست های بیمه ای کارکنان و ... تحویل آن به صورت مشترکا در زمان مراجعه بازرس به کارگاه به عنوان سند و تاییدیه اشتغال به کار آنان محسوب می گردد.

عضو شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور این اقدام معاونت مطبوعاتی را گامی در راستای تسهیل بیمه خبرنگاران دانست و اظهار امیدواری کرد که رسانه های استان با بهره گیری از مفاد این تفاهم نامه، زمینه بیمه خبرنگاران خود را فراهم کنند.

وی همچنین از مدیران رسانه ها خواست با بیمه کردن خبرنگاران زمینه عضویت آنان را در خانه مطبوعات فراهم کنند تا این قشر زحمتکش به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی، بتوانند در آینده از تسهیلات و امکانات خانه مطبوعات بهره مند شوند.