مجری برنامه‌‌های تلویزیونی از ساخت برنامه تارگرد با موضوع بررسی سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در گروه اجتماعی شبکه دو سیما خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فرید محمدی مجری برنامه‌های تلویزیون از ساخت برنامه تلویزیونی تارگرد کاری جدید از شبکه دو سیما خبر داد و گفت: با توجه به رشته تحصیلی‌ام در زمینه IT و فناوری‌های نوین سعی کردیم برنامه‌هایی را که تا به امروز داشتیم پرداختن به دغدغه سواد رسانه‌ای خانواده‌ها باشد، چرا که آگاهی بخشی سطح سواد رسانه‌ای این روز‌ها مثل سواد خواندن و نوشتن است که باید همه آن را بَلد باشند. خانواده‌ها باید در مقابل پیام‌هایی که از تلویزیون می‌گیرند، منفعل نباشند و یک تفکر انتقادی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه تلویزیونی تارگرد در قالب یک برنامه ترکیبی به فناوری روز دنیا و سواد رسانه‌ای می‌پردازد، اظهار کرد: تارگرد قرار است با وجود یک سری نَریشن و انیمیشن مانند دیرین دیرین پیام‌های رسانه‌ای را به مخاطب منتقل کند و در بخش دیگر برای گروه نخبگان و دانشجویان مباحث کارشناسی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تعامل مخاطبان با برنامه افزود: بخشی دیگر برنامه با ارسال فیلم از سوی بینندگان پیش خواهیم رفت، به این شکل که از مردم می‌خواهیم درباره سواد رسانه‌ای و پیام‌هایی که از رسانه دریافت می‌کنند، با هم گفتگو کنند و فایل ویدیویی این صحبت‌ها را برای ما بفرستند تا با آرای مردمی به بهترین فیلم هدیه بدهیم.

محمدی درباره روند تولید این برنامه عنوان کرد: برنامه تلویزیونی تارگرد به تهیه‌کنندگی و کارگرانی امیر یوسفی که اجرای آن به عهده من گذاشته شده است، کار تولید را از ۱۰ روز آینده آغاز می‌کند و از آذر ماه به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

وی ادامه داد: در تارگرد در کنار تعامل با مخاطبان و بحث‌های کارشناسی، استعداد‌های برتر این عرصه را معرفی خواهیم کرد و در هر برنامه یکی از اپلیکیشن‌های موجود را نقد خواهیم کرد.

محمدی در پایان با اشاره به همکاری اساتید دانشگاهی با برنامه تارگرد بیان کرد: این برنامه با همکاری بهزاد عادلی مدیر گروه اجتماعی شبکه دو سیما و دکتر افراسیابی تهیه و تولید خواهد شد.