چهارمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، از داریوش مهرجویی و برنامه کتاب‌باز سروش صحت، تقدیر خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، محسن حاجی زین‌العابدینی، دبیر چهارمین دوره جشنواره با اعلام این مطلب افزود: با تاسی به سلسله‌پژوهش‌هایی که پیرامون توجه به عنصر کتاب در فیلم‌های سینمایی جهان انجام شده و بررسی فیلم‌های ایرانی، به این نتیجه رسیدیم که تنها کارگردان ایرانی که به‌طور مشخص و خاص، چند فیلم را با حضور پررنگ کتاب کارگردانی کرده است، داریوش مهرجویی است.

وی افزود: به‌طور مشخص، مساله اصلی سه فیلم هامون، پری و نارنجی‌پوش، کتاب است. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در آئین پایانی جشنواره از داریوش مهرجویی تقدیر کنیم، ولی به دلیل اینکه این کارگردان مطرح سینمای کشور در تهران زندگی نمی‌کند، بخش تقدیر از او، به‌صورت ارتباط غیر حضوری برگزار خواهد شد و نماهنگی از آثار مرتبط با کتاب او به نمایش در خواهد آمد.

دبیر چهارمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی درباره برنامه کتاب‌باز نیز گفت: از یکی دو سال پیش برنامه‌ای با عنوان کتاب‌باز با اجرای امیرحسین صدیق از شبکه نسیم پخش می‌شود که شخصیت‌های مختلفی مهمان آن شده و درباره کتاب گپ می‌زنند. در آیین پایانی جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، از سروش صحت کارگردان این برنامه نیز تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

چهارمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب به کار خود پایان خواهد داد.