میرباقری معاون سیمای رسانه ملی از جزییات لوکیشن های سریال سلمان فارسی گفت و اینکه این مجموعه در چه بخش هایی ساخته می شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مرتضی میرباقری معاون سیما با اشاره به اهتمام معاونت سیما در تولید سریال‌های الف ویژه گفت: هم‌اکنون دو سریال الف ویژه حضرت موسی‌(ع) و سلمان فارسی در فهرست تولید این دسته از سریال‌هاست که سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری به مرحله پیش‌تولید نزدیک‌تر است.

معاون سیما با اشاره به توانمندی داوود میرباقری در تولید سریال‌های تاریخی بیان کرد: آشنایی کامل این کارگردان با ظرفیت‌های هنری تاریخ ایران و اسلام و اشتیاق وی برای به ثمر رساندن این پروژه بزرگ تاریخی، رسانه ملی را به تولید این اثر ماندگار هنری ترغیب کرده است و امیدواریم هرچه زودتر مراحل پیش‌تولید این پروژه آغاز شود.

معاون سیما ادامه داد: هم‌اکنون سریال سلمان فارسی روند انتخاب لوکیشن را پشت سر گذاشته و با بررسی مراحل نهایی نگارش فیلمنامه و طراحی‌های هنری و گستره جغرافیایی، پروژه وارد مرحله پیش‌تولید شده است.

میرباقری با اشاره به اتمام نگارش ۲۰ قسمت اولیه از این سریال تاکید کرد: سریال سلمان فارسی در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است و در ۴۰ قسمت روی آنتن خواهد رفت.

وی توضیح داد: بخش اول در یک مرحله و بخش دوم در سه مرحله تولید و به تصویر کشیده خواهد شد. زندگی سلمان در ایران در منطقه جی و تیسفون، آشنایی سلمان با مسیحیت در بیزانس و ورود سلمان به حجاز و آشنایی‌اش با پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین فصل‌های بخش دوم این پروژه است.

وی انتخاب لوکیشن برای این دو بخش را مهم‌ترین دغدغه این روزهای عوامل تولید سریال سلمان فارسی دانست و گفت: انتخاب لوکیشن برای ایران باستان قبل از اسلام و مسیحیت دوره بیزانس در حال بررسی است و لوکیشن حجاز نیز در شهرک سینمایی نور آماده خواهد شد.

معاون سیما عنوان کرد: خوشبختانه لوکیشن حجاز به‌واسطه تولید فیلم سینمایی محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در شهرک سینمایی نور مهیاست. هرچند این لوکیشن مربوط به دوران کودکی پیامبر و عصر جاهلیت است و سریال  سلمان فارسی در دوران میان سالی پیامبر(ص) روایت می‌شود، اما با همراهی سیدمحسن شاه‌ابراهیمی طراح هنری سریال سلمان فارسی که خود طراح هنری فیلم سینمایی محمد(ص) نیز بوده است، تغییراتی در این لوکیشن خواهیم داد که ساخت مسجدالنبی یکی از آنها خواهد بود.

میرباقری در پایان با تأکید بر روایت برخی اتفاقات مهم تاریخ اسلام در این سریال بیان کرد: مخاطبان با وقایعی خاص شخصیت سلمان فارسی را می‌شناسند که مهم‌ترین آن جنگ خندق است. علاوه بر این، داوود میرباقری در تولید این اثر به مقاطع مهمی در تاریخ اسلام اشاره کرده که روایت غدیر خم و حجه‌الوداع از مهم‌ترین آنهاست.