هم اکنون مجلس ترحیم شاعر فقید حبیب الله چایچیان، در مسجد بلال سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است.

به گزارش مرور نیوز، هم اکنون مجلس ترحیم شاعر فقید حبیب الله چایچیان، در مسجد بلالسازمان صدا و سیما در حال برگزاری است.

آیت‌ الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران هم در این مراسم حضور یافتند.

همچنین علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما، علیرضا مرندی از خویشاوندان آن مرحوم، معصومه دولت پناه و حمیدرضا برقعی از شاعران کشورمان به این مراسم آمدند.

در این مراسم، محمد علی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور، با ابراز تاسف از درگذشت استاد حسان گفت: پر کردن این خلا به این زودی امکان پذیر نیست. امیدوارم با همت شاعران جوان، همچنان شاهد بالندگی نخل تنومند شعر آیینی کشور باشیم.

وی افزود: اگر امروز از حسان تجلیل می‌کنیم، به این خاطر است که شعر ولایی و شعر بی حاشیه او، روان و قابل انتقال و برگرفته از منابع روایی است. یکی از برکاتی که خداوند نصیب او کرده بود، آشنایی با علامه امینی بود که از نفس ایشان توانست درخور ظرفیت و آنچه لازمه ساختن شاکله ولایی باشد، استفاده کند.

مجاهدی تصریح کرد: اگر امروز شعر وضعیت خوبی ندارد و ادبیات دچار وهن شده است، به خاطر عدم مطالعه منابع تاریخی روایی از سوی  شاعران جوان است.

در ادامه حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشورمان درباره مرحوم حسان گفت: بنده توفیق میزبانی از آقای چایچیان را چندین بار داشته ام و از وجود ایشان بهره برده ام. از طرف خود و دوستان به خانواده چایچیان تسلیت می‌گویم. 

وی سپس شعری آئینی را با مطلع عاشق شده است دانه به دانه هزار بار خواند.