سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی همراه و گروه راز و نیاز کنسرت خیریه ای را در مجموعه فرهنگی سینمایی هنرشهرِ آفتاب شیراز برگزار کردند.

به گزارش مرور نیوز، مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهرِ آفتاب شیراز ساعت ۲۱ روز شنبه ۱۶ دی ماه میزبان سالار عقیلی و گروه موسیقی راز و نیاز با برگزاری یک کنسرت خیریه بود. این اجرا که به نفع زلزله زدگان غرب کشور برگزار می شد، چند بخش جداگانه داشت.

در آغاز این کنسرت، قطعه ویدیویی در «زیر این آوار» با صدای سالار عقیلی، شعر سعید رمضانی و آهنگسازی شایان کریمی که پس از حادثه دلخراش زلزله غرب کشور تهیه و منتشر شده بود پخش شد. بعد از پایان این قطعه سالار عقیلی و حریر شریعت زاده نوازنده پیانو روی صحنه رفته و قطعه آوازی را برای مخاطبان اجرا کردند. در ادامه سالار عقیلی با همراهی پیانوی حریر شریعت زاده قطعه «مرا رها مکن» از آلبوم «از تنهایی گریه مکن» با آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد را اجرا کردند. پس از آن دواود منادی نوازنده ویلنسل گروه هم روی صحنه آمد و قطعه «سیاه و سپید» اجرا شد.

بخش بعدی کنسرت خیریه سالار عقیلی و گروهش با همراهی نوازندگان موسیقی کلاسیک آغاز شد. در این بخش از اجرا گروه «راز و نیاز» آثار ملی- میهنی و خاطره انگیز عقیلی را اجرا کردند. در میان همین بخش «کلنل» که اولین قطعه تئاتری سالار عقیلی با آهنگسازی بابک زرین و ترانه افشین مقدم است، برای نخستین بار در شیراز  اجرا شد.

بخش پایانی این برنامه  هم با حضور نوازندگان سازهای سنتی گروه «راز  و نیاز» با اجرای قطعاتی همچون «خاک مهرآیین» همراه بود.

عقیلی که قرار است در جشنواره موسیقی فجر با ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان روی صحنه برود، با اجرای تصنیف «ایران جوان» کنسرتش را به پایان برد.

قبل از اجرای قطعه پایانی سالار عقیلی چند کلامی درباره سختی ها و نیازهای مادی و معنوی زلزله زدگان غرب کشور با حاضران در  کنسرت سخن گفت و از حمایت های مردم  برای بازسازی مناطق آسیب دیده قدردانی کرد.

حریر شریعت زاده نوازنده پیانو و دف، محمدرضا اسکندری نوازنده تار باس، علی خشتی نژاد نوازنده تار، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، فردین لاهورپور نوازنده نی و کلارینت، داود منادی نوازنده ویولنسل، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، مونیکا لوران نوازنده ویولن، سحاب تربتی نوازنده تمبک و روزبه زرعی نوازنده کاخن و سازهای کوبه ای سالار عقیلی را در اجرای کنسرت خیریه گروه «راز و نیاز» همراهی می کردند.