وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه کنسرت ارکستر ملی به مسیر جهانی موسیقی ایران اشاره کرد.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درکنسرت ارکستر ملی در تالار وحدت شرکت کرد.

مسیر موسیقی ایران مسیر درستی است

پس از پایان کنسرت صالحی در خصوص موسیقی ایران و جایگاهش در دنیا گفت: خدا را شکر مسیر موسیقی ایران مسیر درستی است و در حال پیشرفت است. باید در این راه تلاش شود. البته که بسیاری هم تلاش کرده اند. موسیقی ایرانی باید جهانی بشود، هر چند که تا حدی در دنیا شناخته شده هم هست.

تلاش مسئولان برای اجرای هرچه بیشتر جشنواره است

وی در خصوص کیفیت جشنواره فجر بیان کرد: تلاش مسئولان برای اجرای هر چه بهتر جشنواره است. البته که نقاط قوت زیادی در اجراها وجود دارد.

شانس مجدد نوربخش برای سکان داری مجدد جشنواره فجر

وزیر ارشاد در پاسخ به گزینه دبیری جشنواره در دوره بعدی این فستیوال و شانس نوربخش برای سکان داری مجدد جشنواره گفت: ما در حال بررسی و گفت و گو در این باره هستیم. البته نیازی به عجله نیست. ما از عملکرد مسئولان فعلی جشنواره راضی هستیم و درباره آنها با معاون هنری وزارتخانه گفت و گو کردیم.

داوران فعالیت یکساله موسیقی کشور را ارزیابی می کنند

صالحی در پاسخ به سوالی  که چرا بخش داوری جشنواره برای اجراها نیست، اظهار کرد: ما بخش مسابقه را برای محصولات یکساله گروه های مختلف موسیقی با عنوان «باربد» قرار دادیم. در باربد داوران فعالیت یکساله موسیقی کشور را ارزیابی می کنند.

داوری جشنواره دشوار است

وی در پایان اضافه کرد: داوری اجراها هم به دلیل تعدد اجرای کنسرت های جشنواره و هم سرعت اجراها برای داوری بسیار دشوار است. به همین دلیل چنین بخشی در جشنواره قرار ندارد.