بر اساس اعلام جدول سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برنامه های روز هشتم جشنواره اعلام شد.

 به گزارش مرور نیوز، جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۷۰ و در هفتمین دوره خود، این جشنواره برای اولین بار شکل بین المللی به خود گرفت و بخش «معرفی موسیقی ملل مسلمان» به آن اضافه شد و گروه‌های موسیقی از تاجیکستان (گروه استاد آدینه هاشم‌اف و گروه دولتمند خلف)، هند (با رهبری استاد بسم الله خان نوازنده مشهور شهنای) و آذربایجان (استاد هابیل علی اف و آواز نصرالله ناصح پور در آن به اجرای برنامه پرداختند و از آن پس هر ساله جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه‌های موسیقی از کشورهای مختلف دنیا شد.
از اتفاقات مهم در سال ۱۳۷۶ (سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی فجر)، حضور بانوان بود که برای اولین بار بخشی تحت عنوان «ویژه بانوان» به آن اضافه شد. دو سال بعد یعنی در جشنواره پانزدهم موسیقی فجر برای اولین بار ۱۰ کشور آن هم از کشورهای صاحب تمدن و موسیقی در جشنواره شرکت کردند.
در دوره شانزدهم نیز بخشی تحت عنوان سازسازی به جشنواره اضافه شد. در این دوره همچنین برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره‌های موسیقی فجر بخشی با عنوان « پایان نامه» به جشنواره اضافه شد.
در دوره بیستم نگاه جشنواره به طور خاص و ویژه به بحث پژوهش در موسیقی بوده و در دوره بیست و سوم بخش رقابتی در جشنواره موسیقی فجر راه‌اندازی شد و در دوره‌های بعدی نیز موضوع جوان‌گرایی در جشنواره مطرح شد.

سی+و+سومین+جشنواره+موسیقی+فجر

در هشتین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، گروهی از کشور صربستان به اجرای برنامه در تالار رودکی تهران می پردازد و همچنین 7 گروه اجرایی برنامه های خود را در تالارهای مختلف به روی صحنه می‌برند.

بر اساس اعلام جدول سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برنامه های روز هشتم جشنواره به ترتیب زیر اعلام شده است:

تالار وحدت: ساعت ۱۸:۳۰ همایون سخی از افغانستان/ ساعت ۲۱:۳۰ «تار و پود» به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج.

تالار رودکی: ساعت ۱۸:۳۰ گروه «رنسانس» از صربستان/ ساعت ۲۱:۳۰ گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی.

برج آزادی: ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ گروه «داماهی».

فرهنگسرای نیاوران: ساعت ۱۸:۳۰ گروه امین غفاری/ ساعت ۲۱:۳۰ تریو «شوسون» از فرانسه.

سالن همایش ایرانیان: ساعت ۱۹ و ۲۲ سیروان خسروی.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز شنبه ۳۰ دی ماه به مدیریت حمیدرضا نوربخش توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران برگزار می شود.