در آستانه برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد پیامی را منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، سید محمد مجتبی حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  پیامی را منتشر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

«تجربه های تجسمی فراتر از مرزهای زمان و رشته­ ها

بوالعجبی است هنر؛ چونان درختی که ریشه در زمان دارد و شاخسارش در بی زمانی است. بوالعجبی است هنر؛ که توأمانِ وامداریِ تاریخ، پَر باز می‌کند و از تاریخ درمی‌گذرد و در این بازه، رنگین کمانی از آفرینه‌ها شکل می‌گیرد و حیات می‌آغازد. تنوع و تعددِ گونه‌ها و تجربه‌ها در عرصه‌ نقش و رنگ و حجم ـ که نامِ تجسمی بر آن نهاده‌اند به تسامح ـ خاصه در ایرانِ رنگارنگِ نقشانقش، بی­قرابت و شباهت نه، که حتی پیوندی جانانه دارد.

وطنِ عزیزِ ما، نگارخانه‌ هنر است و دفتر ایامش برگ برگ آراسته‌ حُسن و جمالی برآمده از درایت و تدبیر؛ و هنرهای تجسمی ـ با دامنه‌ای گسترده که گویی اجتماعی است از هر هنری که در ادبیات و نمایش و موسیقی و سینما نگنجیده است. با همان ویژگیِ در زمانی و بر زمانی با تطوری هنرمندانه راویِ روزان و شبانِ ماست.

پیام سید محمد مجتبی حسینی به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

در سال‌های اخیر، جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر، بدان کوشیده تا مرزهایِ برساخته‌ مهارت‌های هنری را فرو گذارد و توان خود را معطوف دقیقه‌ای سازد که تمامیِ این عرصه‌ها و رشته‌ها یکی هستند و یک زبان؛ و ابزار و روش‌ها، حائل ذهن و ذوق نتوانند بود. بالِ بلندِ هنر، اندیشه و خیال است و راح و روحش، پیام و پیمان اوست با مخاطب و در این نهج چنان پیش رفته که گاه با نغمه و نمایش هم در آمیخته و نحله‌ها و گونه‌های نو را سامان داده که کمتر معادلِ پارسی برای آن‌ها بکار می‌بریم. تجربه‌های تجسمی، اینک فراتر از مرزهای زمان و مرزهای رشته‌ها، جهان را به زبانی تازه فرا می‌خواند از اینرو جشنواره‌ فجر نیز این بیان را طی سه دوره‌ اخیرِ برگزاری، به تجربه‌ این نگاه اختصاص داده و اقبالِ هنرمندان ـ بویژه جوانان ـ خود مؤید آن است «که نو را حلاوتی است دگر».

جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر که در طلیعه­ دومین دهه‌ فعالیت است در کنار جشنواره‌ها و بی­ینال‌های تخصصی می‌تواند نقشی مکمل ایفا نماید و با شاخسارِ فرازمانیِ سایه گسترِ هنر، امکان یابد که خانواده‌ بزرگ هنرمندان را در کنار هم گردآورد و با نگاه به دیروزِ الهام­بخش و افتخار آفرینش، فردایی پرامید و روشن را نوید دهد. ایدون باد... .

سیدمجتبی حسینی

معاون امور هنری

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»