مسئول مجمع هنری رضوان وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت آغاز دهه فجر کتابت سوره 'فجر' توسط خوشنویسان برجسته مشهد و برخی استانهای کشور در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

محمد ظریف روز پنجشنبه در گفت و گو با مرور نیوز افزود: این سوره طی سه روز توسط سه گروه از خوشنویسان بر روی کاغذ با ابعاد 60 در 80 در محل گنجینه قرآن و نفایس موزه حرم مطهر رضوی کتابت می شود.
وی اظهار کرد: گروه اول که بخشی از سوره فجر را امروز کتابت کردند شامل 10 نفر از خوشنویسان برجسته مشهد بودند، گروه دوم شامل 15 نفر از خوشنویسان مشهد، قوچان و تربت حیدریه فردا (جمعه) بخش دیگری از این سوره را کتابت خواهند کرد.
وی گفت: روز شنبه هفته آینده نیز کتابت بخش پایانی سوره فجر توسط گروه سوم خوشنویسان شامل 15 نفر از مشهد و 15 نفر از شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد و اصفهان انجام می شود.
ظریف افزود: این برنامه با همکاری دارالکتاب قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران مستقر در تهران برگزار شده و قرار است پس از تذهیب اثر از خوشنویسان آن در همایش دوسالانه تذهیب موسسه آفرینش های هنری قدردانی شود.
وی اظهار کرد: سوره فجر کتابت شده توسط خوشنویسان برجسته کشور پس از تذهیب در نگارخانه رضوان و گنجینه قرآن و نفایس موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درخواهد آمد.