اعضای انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی با انتشار نامه ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار رسیدگی و مساعدت در تخصیص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری شدند.

به گزارش مرور نیوز ، طرح ترافیک خبرنگاران امسال با روی کار آمدن شورای جدید حاشیه ساز شده است و در این بین اعضای انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی نامه ای به رییس شورای شهر تهران با 500 امضا نوشته اند که در ادامه می خوانیم:

جناب آقای مهندس محسن هاشمی

ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران

با سلام؛

احتراما؛ به استحضار می رساند تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران که با نام "لیست امید" وارد بالاترین مرجع تصمیم گیری پایتخت شده اند، جهت تعیین تعرفه طرح ترافیک چند میلیونی برای قشر خبرنگاران و تصویر برداران، اصحاب رسانه را ناامید کرده است.

با نگاهی به موقعیت مکانی بسیاری از اماکن سیاسی، اقتصادی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و... حتی شورای اسلامی شهر تهران، مجلس، وزارتخانه ها، نهادها، مراکز مهم ورزشی تهران اعم از فدراسیون ها، استادیوم ها، سالن های ورزشی، آمفی تئاترها و حتی بسیاری از خبرگزاری ها، سایت ها، روزنامه ها، مجلات و.....در می یابیم در نواحی واقع شده اند که جزو مناطق طرح ترافیک محسوب شده و بالطبع اصحاب رسانه جهت سهولت در تردد برای تهیه گزارش خبری و تصویری، بطور روزانه نیاز به مجوز طرح ترافیک دارند.

این در حالی است که خبرنگاری جز مشاغل سخت محسوب شده و بنا بر آمار جهانی، خبرنگاران ایرانی پایین ترین حقوق را در میان خبرنگاران دیگر کشورهای جهان دریافت می کنند و در حالی که کشتی بسیاری از خبرگزاری ها، سایت ها، روزنامه، مجلات و... به دلیل مشکلات مالی به گل نشسته و بسیاری از زحمتکشان اصحاب رسانه بیکار شده‌اند اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تیر خلاصی خواهد بود بر پیکره باقی مانده اصحاب رسانه کشور که به عنوان چشم، گوش و زبان آحاد جامعه تلاش دارند صدای مردم را به گوش مسئولین و همچنین موفقیت ها و خدمات ارزنده خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اطلاع مردم و جهانیان برسانند.

لذا ضمن اعتراض به این تصمیم شورای اسلامی شهر تهران خواهشمند است دستورات مقتضی را جهت لغو تعیین تعرفه طرح ترافیک برای اصحاب رسانه را مبذول فرمایید.

جمعی از مدیر مسئولان، سردبیران، خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران، تصویربرداران و فعالان عرصه رسانه