رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شمیرانات از بازسازی و مرمت کاخ مظفری(قدمت قاجاری) با همکاری شورای شهر و شهرداری اوشان فشم خبرداد و گفت: این بنا تاریخی به مرکز فرهنگی و آموزشی تبدیل خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد انشاییاظهار کرد: در تفاهم نامه ای با همکاری میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری اوشان فشم تکلیف عملیات مرمتی این بنای ملی مشخص شد.
وی با بیان اینکه نظارت مرمت این بنا توسط میراث فرهنگی صورت می گیرد، ادامه داد: این مرکز فرهنگی و آموزشی در سه فاز و در بازه زمانی محدود(حداقل یک سال)مرمت بنا، حفظ کالبد موجود و تزئینات و الحاقات آن صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی شمیرانات با بیان اینکه عملیات اجرایی و مرمتی این مرکز فرهنگی از هفته آینده آغاز می شود، گفت: در حال حاضر مالکیت این بنا در اختیار وزارت آموزش و پرورش است.
انشایی به وضعیت موجود این اثر ملی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بخشی از کاشیکاری، تزئیات گچبری و شیروانی ها این بنا تخریب شده که نیاز به مرمت و بازسازی است.
به گفته وی با ایجاد این مرکز نیاز فرهنگی و آموزشی این منطقه مرتفع خواهد شد.
کاخ مظفری( مظفرالدین شاه) با قدمت قاجاری با وسعت 4هزار متر مربع در جنوب شهراوشان بلوار فرهنگ واقع شده و این اثر در سال 1382 با شماره 10390 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.