مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «محمدتقی مروت» امروز با حضور جمعی از اساتید و چهره‌های قرآنی برگزار شد. همسر سنگاپوری استاد مروت از حضور باشکوه مردم در این مراسم شگفت‌زده شده بود.

به گزارش مرور نیوز، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمدتقی مروت صبح امروز از مسجد امام جعفر صادق(ع) آغاز شد.

در ابتدای این مراسم «مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

هنگامی که این قاری بین‌المللی کشورمان در حال تلاوت بود، لحظه لحظه بر جمع حاضران در مسجد امام جعفر صادق(ع) افزوده می‌شد؛چهره‌های ممتاز قرآن کریم در این مراسم حضوری شایسته داشتند.

خواهر زنده‌یاد مروت از لحظه ورود پیکر برادرش اشک می‌ریخت و از غربتش می‌گفت. وی زیر لب نام زنده‌یاد مروت را زمزمه می‌کرد و از خداوند می‌خواست که همان طور که برادرش در زندگی با قرآن زندگی کرد در دنیای ابدی نیز با قرآن محشور شود.

در گوشه‌ای دیگر از این مراسم همسر زنده‌یاد مروت نیز حضور داشت؛ وی که توانایی صحبت کردن به زبان فارسی را نداشت از حاضران به خاطر حضورشان تشکر می‌کرد و گفت: در خارج از ایران مراسم تشییع به این زیبایی برگزار نمی‌شود؛ خوشحالم که به وصیت همسرم عمل کردیم و هم‌اکنون پیکرش در میهن اسلامی به خاک سپرده می‌شود.

وی که از حضور جامعه قرآنی در این مراسم شگفت‌زده شده بود، با وجود اینکه همراه اشک از دیدگانش جاری بود از حضور پرشور مردم عکس می‌انداخت تا خاطره زنده‌یاد مروت را برای آیندگان نیز ثبت کرده باشد.

در این مراسم که با مداحی همراه بود، ذکر مصیبت امام حسین(ع) خوانده شد و حاضران با اشک‌های خود یاد استاد مروت را گرامی داشتند.

پس از آن نیز عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به زندگی‌نامه استاد مروت، اظهار داشت: حضور ما در این مراسم تنها برای تشییع پیکر استاد مروت نیست بلکه تجدید میثاق با رهبری و قرآن کریم است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد بر پیکر استاد مروت نماز میت خواند. پس از اقامه نماز میت همسر زنده‌یاد مروت به سوی پیکر همسرش رفت و خواست تا برای آخرین بار او را ببیند.

در پایان نیز پیکر استاد مروت به سمت خیابان بزرگمهر تشییع شد و جمع حاضر به سمت بهشت‌ زهرا(س) روانه شدند تا پیکر این استاد برجسته را در قطعه نام‌آوران به خاک بسپارند.

محمدتقی مروت 20 شهریورماه هم زمان با عاشورای حسینی در 72 سالگی در کانادا دعوت حق را لبیک گفت و روز گذشته پیکرش به میهن بازگشت و امروز به خاک سپرده می‌شود.