حمید هیراد با پرداخت مبالغی به شاعران معترض، رضایتشان را جلب کرد که سعید بیابانکی به این اتفاق‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، حمید هیراد خواننده ای که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، در ماه های قبل  متهم به سرقت اشعار و سرقت ادبی شد که این ماجرا همچنان ادامه دارد.

روز گذشته در فضای مجازی خبر رضایت شاعرانی که شعرشان به سرقت رفته است منتشر شد. که این ماجرا حکایت از این داشت که شاعران با دریافت مبالغی هنگفت نسبت به سرقت ادبیِ حمید هیراد رضایت داده‌اند. که این کاغذ در صفحه هایی منتشر شده بود که بابت پُست‌ هایشان هزینه دریافت می‌کنند. 

اما در این میان واکنش سعید بیابانکی به این اتفاق‌ها جالب بود. بیابانکی که از شاعران توانمند کشورمان است با انتشار مطلبی نوشت:

«دوستان عزیز

امضای من ذیل بیانیه شاعران در خصوص نه به سرقت ادبی تا تاریخ 18 فروردین ماه 97 اعتبار داشت یعنی تا پیش از جلسه ای که به گرفتن حق السکوت ختم به خیر شد...

اگر جرمی اتفاق افتاده مرجع صالح رسیدگی‌اش قانون است... تعدادی از شاعران در آن جلسه با دریافت مبلغی عجیب برای یک بیت مسروقه ظاهرا ماجرا را فیصله داده اند... این با آزادگی و رسالت و شرافت شاعر در تضاد است...»

همه‌ی این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که شورای شعر دفتر موسیقی به عنوان مسئول مستقیم و البته دیگر ارگان‌های مسئول درباره این ماجرا سکوت اختیار کرده‌اند. این سکوت‌ها هم گویا به برگزاری کنسرت حمید هیراد در اواخر فروردین ختم خواهد شد.