کنسرت کلاسیک جاده ابریشم با شعار «هنر برای صلح» از روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ابتدا در تالار وحدت تهران و پس از آن روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت در تالار کنسرت هال مجموعه «سیتی سنتر» شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی پروژه موسیقایی جاده ابریشم، مرتضی دلیری تهیه کننده این کنسرت در تشریح جزییات این پروژه اظهار کرد: کنسرت کلاسیک جاده ابریشم با شعار «هنر برای صلح» از روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ابتدا در تالار وحدت تهران و پس از آن روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت در تالار کنسرت هال مجموعه «سیتی سنتر» شهر اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این کنسرت که با حال و هوای متفاوتی برگزار می شود خانم نوین افروز از نوازندگان و آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان به عنوان سرپرست گروه و نوازنده پیانو، رومانو پوچی نوازنده اول فلوت ارکستر اپرای اسکالای شهر میلان ایتالیا، سحر ابراهیم نوازنده قانون، کاوه مهدویان نوازنده کمانچه، هومن مهدویان نوازنده تار و یک نوازنده شناخته شده سازهای کوبه ای که هم اکنون در کنسرواتور موسیقی لوزان سوییس فعالیت می کند، به عنوان گروه اجرایی حضور دارند.  

دلیری درمعرفی قطعات در نظر گرفته این اجرای زنده نیز توضیح داد: «کورال شماره ۱۴۷ » از باخ، «جیپسی روندو» از هایدن، «مهتاب» از جوزپه وردی، «رقص مجار» از برامس،  «رزهای اصفهان» از گابریل فوره به همراه قطعاتی از نوین افروز  آثاری هستند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می شود.

در توضیح فعالیت های نوین افروز آمده است:

«نوین اسماعیلی افروز پیانیست، مدرس، شاعر و نقاش متولد ١٣٢٠ تهران است. وی با پدر و مادر و برادرش در سنین کودکی به شهر میلان ایتالیا مهاجرت کرد. او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه فرانسوی های میلان گذراند و در کنسرتوار جوزف بورلی میلان دیپلم موسیقی گرفت. او در کلاس های مایکل آنجلی بزرگترین پیانیست آن دوران شرکت کرد و سپس به کنسرتوار ژنو برای درس های تکمیلی رفت.

این هنرمند که طی سال های گذشته کنسرت های مختلفی در دور دنیا برگزار کرده، چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و اولین برگزارکننده کنسرت پیانو در تالار وحدت بود. نوین افروز تاکنون شاگردان زیادی را  نیز در عرصه موسیقی آموزش داده است . وی شاعر و نقاش توانایی است که اکثر نقاشی های خود را با رنگ های طبیعی مانند زعفران، اسفناج،لبو و مواردی از این دست رنگ آمیزی می کند.

عضویت دائمی  درفستیوال لوگاندی سوئیس، عضو هیات داوران مسابقه های جهانی برترین پیانیست ها، برنده جایزه صلح آلبرت اینشتن،  دریافت نشان افتخار بین الملی رم ، دریافت جایزه سنت ولنتین طلایی جایزه برترین فعالیت های فرهنگی زنان سازمان ملل متحد از جمله افتخارات این هنرمند در عرصه های بین المللی است.

ساخت قطعات بسیار برای پیانو و کوئیست، دوئت- پیانو و ارکستر و گروه کر و سازهای ایرانی، اجرای قطعات کلاسیک از بتهون و چایکوفسکی و شوپن، انتشار کتاب های شعر امید صلح، انعکاس،شبنم، نمایی از ایتالیا از جمله آثاری هستند که از این هنرمند منتشر شده است».