بخشدار بردخون گفت: معلم ماندگارترین واژه در نظام تعلیم و تربیت است و نباید در بزرگداشت آن به یک برنامه کلیشه ای قانع شویم.

به گزارش مرور نیوز، علی اخلاقی ظهر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون  اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته معلم محور توسعه قرار گرفته و رشد و پیشرفت جامعه بر اساس تلاش و فعالیت معلمان سنجیده می شود.

وی با تأکید بر اجرای برنامه های شایسته معلمان منطقه، افزود: نباید به یک برنامه ساده و کلیشه ای برای معلمان قانع شویم و آنچه در توان داریم برای تقدیر از تلاش های بی وقفه فرهنگیان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت هزینه کنیم زیرا آنان شایسته بهترین ها هستند و زحمات آنها با هیچ هدیه مادی جبران نمی شود.

اخلاقی خواستار مشارکت همه ادارات و مردم در زمینه اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی شد و اضافه کرد: می توان از ظرفیت خیرین، شوراهای اسلامی، دهیاران و دلسوزان بهره گرفت و برای ارتقای تعلیم و تربیت منطقه هزینه و برنامه ریزی کرد.

بخشدار بردخون با تجلیل از شخصیت والای شهید مرتضی مطهری، ابراز داشت: همزمانی روز معلم با نیمه شعبان نشان از ارزش رسالت معلمی و جایگاه ویژه آن در جامعه و نگاه آینده نگر این قشر وارسته است که واقعیت حق بزرگی بر گردن همه افراد جامعه دارند و به آسانی نمی توان این حق را اداء نمود.

باید به زیر ساخت های مدارس توجه شود

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت مقام معلم با مشارکت ادارات، شوراهای اسلامی و دهیاران در منطقه برگزار می شود که امیدواریم زمینه رضایتمندی فرهنگیان را فراهم کند.

وی افزود: تعدادی از مدارس نیاز به آسفالت دارند و برخی از مدارس نیز فاقد نمازخانه و سالن هستند که نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه بویژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان داریم.

محمودی اضافه کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه برنامه های شاد و متنوع در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی برگزار می شود تا دانش آموزان با شخصیت ائمه اطهار آشنا شوند.

معلمان و جایگاه ویژه آنها در جامعه

امام جمعه موقت بردخون نیز با تجلیل از شخصیت و جایگاه ویژه معلمان در جامعه، گفت: هرچه مقام بالاتر برود مسئولیت ها نیز بیشتر می شود و فرهنگیان که وظیفه حساس تربیت فرزندان جامعه را دارند از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری افزود: دانش آموزان ابتدایی ارتباط عاطفی خاصی با معلمان خود دارند که لازم است مقدمات همراهی معلمان با دانش آموزان و حضور در کلاس های بالاتر فراهم شود.

در ادامه شهردار، رئیس شورای بخش، نماینده بهداشت و درمان، نمایندگان مدیران و اولیا، و دهیاران پیرامون مسائل حوزه آموزش و پرورش و پشتیبانی از فعالیت های این حوزه مطالبی بیان کردند.

 

از فرهنگیان جانباز تجلیل به عمل آمد

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در نشست تجلیل از فرهنگیان جانباز منطقه بردخون اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) بزرگ ترین پاسدار ارزش ها و احیاء کننده دین اسلام است که نقش حضرت ابوالفضل(ع) در این ایثارگری بسیار تعیین کننده بود.

وی با تجلیل از نقش جانبازان در انقلاب اسلامی، افزود: اوج جانبازی و فداکاری حضرت عباس در حفظ انقلاب عاشورا نثار جان و اهدای هستی خود بود که با همه وجود در کنار امام حسین(ع) و یاران باوفایش ایستاد و جانبازان ما نیز با شهادت در مسیر اعتلای نظام اسلامی، حضرت عباس را الگوی خود قرار دادند و به افتخار جانبازی رسیدند.

محمودی با تأکید بر انتقال ارزش ها به نسل جوان، گفت: جانبازان سند افتخار این کشور هستند که باید ایثارگری ها و رشادت های آنان به نسل جوان منتقل شود و این اسناد همواره در ذهن نسل های آینده ماندگار بماند.روز معلم

 

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون عزت و شرافت جامعه اسلامی را مدیون ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم آنان دانست و اضافه کرد: اگر مسئولان به جانبازان خدمتی ارائه می دهند به وظیفه خود عمل کرده اند و منتی بر هیچ کس نیست و نتیجه اش نصیب متولیان می شود.