«محمدعلی باشه آهنگر» کارگردان فیلم «سرو زیر آب» معتقد است: جشنواره جهانی فجر محلی برای فیلمسازان نجیب منطقه و دیگر فیلمسازان خوب سراسر دنیاست که به دلایل سیاست های جشنواره های جهانی امکان ورود در آنها را پیدا نمی کنند.

به گزارش مرور نیوز، باشه آهنگر اظهار کرد: جشنواره آرام آرام به مسیری می رود که بتواند در منطقه حرف اول را بزند و این امر برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت می خواهد.
وی افزود: این جشنواره حرف اول را در منطقه می زند و این قابل اثبات است.
کارگردان فیلم «ملکه» گفت: در منطقه پرالتهاب ما در ماوراء النهر تا مرز چین و ماچین و آسیای غربی، افریقا و بخشی از امریکای لاتین و اروپای شمالی فیلمسازانی هستند که فرصت حضور در جشنواره های معتبر سینمایی را ندارند و ما می توانیم آنها را اینجا جمع کنیم.
وی تصریح کرد: منظور فیلمسازان غیرحرفه ای نیست، بلکه جشنواره های جهانی شناخته شده یک سیاست و چهارچوبی دارند که بر اساس آن فیلم ها را به جشنواره خود راه می دهند و ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و فیلمسازان خوب بیرون مانده به خاطر آن سیاست ها را گرد هم بیاوریم.
کارگردان «فرزند خاک» تاکید کرد: منطقه ما منطقه نجیبی است؛ چه در آسیای میانه و چه در ماوراء النهر. ما می توانیم این فرهنگ نجیب را حمایت کرده و بسط دهیم.
وی ادامه داد: فیلم های این منطقه در قصه گویی، بازیگری و ساخت از یک نجابت مثال زدنی برخوردارند؛ ما می توانیم با حمایت از این ها، جشنواره اول منطقه باشیم.
این کارگردان درباره بازتاب اکران فیلم آخرش در این جشنواره هم گفت: بعضی از مهمانان خارجی به دنبال فیلم «سرو زیر آب» به عنوان یک فیلم متفاوت هستند و بین مهمانان فرانسوی تا اهل چک و حتی تماشاگران ایرانی جایگاه خودش را پیدا کرده است احتمالا به این دلیل که چون من از خواست های مشترک انسانی گفتم برای همه قابل لمس است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از روز پنجشنبه (30 فروردین ماه) در پردیس چارسو تهران آغاز شد و تا هفتم اردیبهشت برپاست.