مرضیه برومند گفت: عروسک یکی از وجوه مغفول مانده عملکرد داوود رشیدی است. این دینی است که بر گردن داریم. اگر رشیدی نبود، من نمی توانستم در این چند سال در خدمت مردم و بچه هایشان باشیم.

به گزارش مرورنیوز، چهلمین روز درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، با حضور جمعی از دست‌اندرکاران سینما و تئاتر در تئاترشهر برگزار شد.

بر این اساس در این مراسم علاوه بر خانواده‌ مرحوم داوود رشیدی، تعدادی از هنرمندان هم از سوی خانه سینما و خانه تئاتر حضور داشتند.
چهره های هنری از جمله اکبر زنجانپور، موسوی گرمارودی، مسعود فروتن، محمود بصیری، پانته آ پناهی ها، شمسی فضل اللهی، الهام کردا، طناز طباطبایی، علیرضا تابش مدیر بنیاد فارابی و مهدی شفیعی مدیر نرکز هنرهای نمایشی در آین مراسم حاضر شدند. همچنین اجرای این مراسم را منصور ضابطیان بر عهده داشت.
در ابتدای مراسم کلیپی از داوود رشیدی پخش شد. سپس نمایشی با بازی احسان کرمی و بازیگری که در نقش داوود رشیدی بود، بر روی صحنه اجرا شد. این نمایش به نوعی بیوگرافی و  تعریفی از آثار این هنرمند فقید بود.
در بخشی دیگر از برنامه محمد رحمانیان پشت تریبون آمد و خاطراتی را از داوود رشیدی گفت. او اظهار داشت: داوود رشیدی واسطه ای میان سینما، تئاتر و ادبیات بود و در شرایطی که هنوز تئاتر شکل نگرفت، او تئاتر اجرا کرد.
وی ادامه داد: من اولین کاری که در تئاتر شهر به روی صحنه دیدم، اثر رشیدی بود. او دیدگاه مدرن را وارد تئاتر کرد و در دهه هفتاد تئاتری ها و تماشاگران تئاتر را دور هم جمع کرد. در پایان نیز خاطراتی از توجه داوود رشیدی به خبرنگاران تعریف کرد.
در بخش دیگر برنامه مرضیه برومند روی صحنه آمد و اظهار داشت: عروسک یکی از وجوه مغفول مانده عملکرد داوود رشیدی است. این دینی است که بر گردن داریم. اگر رشیدی نبود، من نمی توانستم در این چند سال در خدمت مردم و بچه هایشان باشیم. به نوعی تاریخ تئاتر عروسکی مدیون داوود رشیدی است.
وی افزود: وقتی رشیدی مدیر گروه نمایش تلویزیون بود، دوباره کار کودک شگل گرفت. او پایه گذار کارهای عروسکی تلویزیون بود. «مدسه موش ها» و «خونه مادر بزرگه» در آن دوره ساخته شد.
برومند خاطرنشان کرد:  از داوود رشیدی متشکرم که باعث شد بچه های امروز ما سینما و تئاتر کودک داشته باشند.
داوود رشیدی پنجم شهریور ماه درگذشت. او متولد ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در  تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.
از جمله نمایش‌هایی که اجرا کرده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟» و ... اشاره کرد.
سپس حمید امجد روی سن آمد و درباره دهه ۴۰ و چهره های آن نسل یادداشتی خواند.
در بخشی دیگر علی دهکردی بیان کرد: داوود رشیدی از همان کودکی همیشه رئیس و فرمانده بود یعنی او مدیر به دنیا آمده بود چراکه شیوه مدیریتی وی عالی بود. او مسوولیت برنامه ریزی و ساماندهی انجمن بازیگران را بر عهده داشت که متأسفانه به دلیل صحبت های برخی از همکارانمان کنار رفت و از همان موقع این انجمن منحل شد.
وی ادامه داد: با درخواست و خواهش های ما داوود رشیدی دوباره به انجمن بازیگران بازگشت و به فعالیتش در این صنف ادامه داد تا جایی که در دوره‌ی ایشان انجمن بازیگری به عنوان صنف برتر معرفی شد.
فرهاد توحیدی  به عنوان سخنران پایانی در این مراسم با شکرگزاری خداوند، اظهار داشت: متاسفانه در این چند وقت اخیر در سوگ افراد بزرگی چون عباس کیارستمی و داوود رشیدی نشستیم، کسانی که در اوج محبوبیت رفتند.
وی ادامه داد: خانه سینما به همت کسانی همچون داوود رشیدی ایستاد. او فردی اصیل و با اعتباری بود. وقتی من به منزلش رفته بودم شعر آزادی را برایم خواند و اکنون آزاد و رها شده و ما شکر می کنیم.
در پایان مراسم خانواده داوود رشیدی بر روی صحنه آمدند و احترام برومند ضمن تشکر از حاضران و کسانی که این مراسم را برگزار کردند، اظهار داشت: از حالا به بعد باید اسم داوود رشیدی را زنده نگه داریم و تصمیم گرفتیم که هر سال بین فواصل تولد و فوتش یک روز روخوانی به نفع خیریه داشته باشیم.
وی در پایان نیز، گفت: ما از داوود رشیدی یاد گرفتیم اعتراض نکنیم و از همه محدودیت ها امکان بسازیم.

لیلی و فرهاد رشیدی هم در سخنانی کوتاه از مردم و حاضران تشکر کردند.