انتشارات چترنگ که فعالیت خود را از اسفند ماه 94 آغاز کرده،‌ بعد از انتشار عناوین مختلف در حوزه‌های ادبیات، سینما، فلسفه و تئاتر، سراغ انتشار کمیک‌استریپ رفته است.

به گزارش مرور نیوز، کمیک استریپ‌های «کومبره» و «در سایه دوشیزگان شکوفا» که هر دو برگرفته از مجموعه «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست هستند، در انتشارات چترنگ و در قالب کمیک‌استریپ به انتشار رسیده است.

تصویرگر این دو مجموعه، استفن اوئه نام دارد و «کومبره» با ترجمه کامران برادران و «در سایه دوشیزگان شکوفا» با ترجمه محمود گودرزی مهیای چاپ شده است.

در پشت جلد این کتاب‌ها درباره مارسل پروست آمده است: «مارسل پروست نویسنده نامدار اوایل قرن بیستم است که بسیاری از صاحب‌نظران او را از بهترین نویسندگان اعصار می‌دانند. او عمده شهرتش را مدیون مجموعه هفت‌جلدی در جستجوی زمان از دست‌رفته است که حجمی نزدیک به 4 هزار صفحه دارد و حدود 2 هزار شخصیت مختلف را در خود جای داده است...»

همچنین در توضیح کمیک استریپ آمده: «رمان مصور، همان‌طور که از نامش پیداست، گونه‌ای از ادبیات است که از ترکیب متن و تصویر پدید می‌آید. هرچند واچه رمان به آثار بلند داستانی اطلاق می‌شود، اصطلاح رمان مصور اصطلاحی است وسیع که می‌تواند آثار ادبی و غیرادبی مختلف را دربرگیرد. در ایران به این‌گونه از ادبیات، کمتر پرداخته شده است و حدای از ادبیات کودک، شاید گونه طنز آن در قالب کمیک استریپ برای مخاطب آشناتر باشد. نشر چترنگ برای اولین بار در ایران آثار برجسته و کلاسیک جهان را به صورت رمان مصور منتشر کرده است. کتاب پیش‌رو و سایر کتاب‌های در دست چاپ این مجموعه، تلاشی است برای رواج این گونه ادبی، تا مطالعه آثار کلاسیک را برای مخاطبان مطبوع‌تر سازد.»

عناوین منتشر شده در نشر چترنگ، به صورت چهاررنگ و روی کاغذ کلاسه منتشر شده است و با قیمت‌های 22 هزار تومان (کومبره) و 23 هزارتومان (در سایه روشن دوشیزگان شکوفا) به بازار آمده است.