شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد روزگذشته به کار خود پایان داد. سال آینده کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس میهمان ویژه نمایشگاه هستند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این مراسم با حضورمجید فهیم‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان، اکسل ویلهلم دیتمان سفیرآلمان درصربستان و زوران ابراموویچ رییس نمایشگاه بلگراد برگزار شد. در این مراسم دفتر نمایشگاه بلگراد از تهران به فرانکفورت تحویل گردید. سال آینده کشورهای آلمانی زبان اتریش، سوئیس و آلمان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بلگراد هستند.

دراین مراسم فهیم پور، سفیر ایران در صربستان با نگاشته ای عنوان کرد: موجب خرسندی است که جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه این دوره ازنمایشگاه بود که یکی ازمهم ترین رویدادهای فرهنگی منطقه محسوب می شود. وی درادامه از کشور ایران به عنوان مهد تمدن بشری یاد کرد که درطول بیش از 3 هزار سال گذشته تاریخ ساز و تمدن آفرین بوده اند.

وی همزمانی این رویداد مهم فرهنگی با پایان ماموریت 3 سال و نیمه موفقیت آمیز خود را در کشور دوست صربستان لطفی از سوی خداوند مهربان دانست.

فهیم پور برگزاری نمایشگاه صربستان و حضور ایران در این دوره از نمایشگاه را فرصتی مناسب دانست تا مردم فرهنگ دوست صربستان و سایر کشورها با عظمت و شکوه فرهنگ، تمدن، ادبیات و هنرکشور ایران آشنا شوند. استقبال با شکوه بازدیدکنندگان ازغرفه ایران نشان دهنده اشتیاق آنان به تاریخ و تمدن فرهنگ ایران بود.

فهیم پور در آخر از همه دستگاه ها، مقامات و نهادهای جمهوری صربستان و به ویژه از وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی، شهردار بلگراد در فراهم آوردن برگزاری با شکوه غرفه ایران تشکر کرد.

در این مراسم به نمایندگی از نمایشگاه کتاب تهران لوح یادبودی به نماینده نمایشگاه بلگراد تحویل شود.

شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد امروز به کار خود پایان داد. ایران میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بود.