تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در شرایط کنونی که حتی از شرایط دوران دفاع مقدس شرایط کشور حساس‌تر به نظر می‌رسد، طمع دشمنان نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر احساس می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، آیت الله محمدی ری‌ شهری صبح روز سه‌شنبه (۹ مرداد ماه) در دیدار با جانشین فرماندهی یگان ویژه ناجا، مسئول عقیدتی تیپ دوم یگان ویژه و جمعی از فرماندهان یگان‌های ویژه نیروی انتظامی گفت: در شرایط کنونی که حتی از شرایط دوران دفاع مقدس شرایط کشور حساس‌تر به نظر می‌رسد، طمع دشمنان نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر احساس می‌شود، لیکن با اذن خدای متعال و رهبری خردمندانه رهبرمعظم انقلاب و هوشیاری مردم، این توطئه‌ها ناکام خواهند ماند.

وی ادامه داد: نخستین کسی که در تاریخ اسلام، نیرو و سپاه مخصوص و به تعبیر امروز، یگان ویژه تشکیل داد، امیر مؤمنان حضرت علی (ع) بود که در دوران کمتر از  ۵ سال حکومت پر برکت خود، سپاهی با عنوان «شرطه الخمیس» تشکیل داد و در تاریخ تعداد این نیروی نظامی حدود پنج تا شش هزار نفر گزارش شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت علی(ع) در دوران حکومت کوتاه خود، بیشتر گرفتار فتنه داخلی بود، گفت: «شرطه الخمیس» غیر از جنگ‌ها در اهداف مخصوص و امور ویژه نیز به کار گرفته می‌شد، زیرا این افراد از بهترین، فداکارترین، سالم‌ترین و وفادارترین یاران آن حضرت بودند که اصحاب شاخص امیرمومنان(ع)، از جمله سلمان، مقداد، ابوذر، عمار، میثم تمار، حبیب ابن مظاهر، محمد ابن ابوبکر و بسیاری دیگر در میان ایشان حضور داشتند که برخی از آنان پس از آن حضرت، حتی در کربلا نیز در صف یاران حضرت سیدالشهداء (ع) بودند و به شهادت رسیدند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد : در «شرطه الخمیس» کسانی بودند که با حضرت علی (ع)، پیمان ایمانی بسته بودند و در فرمایشات ایشان نیز خطاب به «شرطه الخمیس» آمده است: «شما یار حق و برادران دینی من هستید، در روزهای سختی سپر من شمائید، نزدیکترین افراد به من هستید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت:  نخستین سیاست از سیاست‌های امنیتی امیرالمؤمنان(ع)، تبدیل کردن دشمن به دوست بود زیرا کسی که دشمن خود را اصلاح کند، عدد دوستانش را زیاد کرده است. این درس سیاسی برای نظام اسلامی است که باید همه نیروهای طرفدار نظام به آن توجه کنند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: حضرت علی(ع) هیچگاه آغاز کننده درگیری و مواجهه نبود، ولی اگر دشمن دست از پا خطا می کرد، با قدرت او را جای خودش می‌نشاند، همچنین در سیاست‌های امیرمومنان(ع)، حامل پیام از دشمن در حین جنگ از مصونیت برخوردار بود و نیز با باقی ماندگان و مجروحان جنگ نیز با مهربانی و شفقت رفتار می‌نمود.

آیت الله محمدی ری شهری یادآور شد : گزارش ارائه شده درباره اقدامات صورت گرفته در یگان‌های ویژه و تربیت نیروهای زبده و مومن و انقلابی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مایه خرسندی و امیدواری است.

در ابتدای این دیدار نیز جانشین نیروهای یگان ویژه و مسئول عقیدتی تیپ دوم یگان ویژه گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کردند.