طرح پیوند آسمانی فردا همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی گفت: طرح پیوند آسمانی فردا (دوشنبه ۲۲ مرداد) همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) با هدف اجرای امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان برای ششمین سال پیاپی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ثبت ۶۲۵ موقوفه مرتبط با ازدواج در کشور

وی یکی از رویکردهای سازمان اوقاف را اجرای امینانه نیات واقفان براساس تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: ۶۲۵ موقوفه با نیت ازدواج در ۳۱ استان کشور به ثبت رسیده است که از عواید این موقوفات در طرح «پیوند آسمانی» استفاده خواهد شد.

مدیرکل مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود: طرح «پیوندآسمانی» با اجرای مراسم باشکوه جشن ازدواج زوج‌های جوان با عنوان «پیوند آسمانی» در امامزادگان شاخص ۳۱ استان و با حضور مردم، خیران، مسئولان و واقفان برگزار می‌شود و پس از آن جهیزیه‌هایی که تهیه شده با حفظ کرامت، تحویل بهره‌مندان خواهد شد.

بهره‌مندی ۱۲۹۵ زوج در سال گذشته از طرح «پیوند آسمانی»

عادلی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ زوج از عواید طرح «پیوند آسمانی» بهره‌مند شدند، تصریح کرد: امسال هم پیش‌بینی می‌شود، بیش از یک هزار زوج جوان در زمره بهره‌مندان این طرح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۱۳ زوج طی پنج سال گذشته از بهره‌مندان طرح «پیوند آسمانی» بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال نخست اجرای این طرح ۳۶۵ زوج در زمره بهره‌مندان قرار داشتند و براساس مقایسه‌ای که با بهره‌مندان سال گذشته می‌شود، افزایش ایجاد و ثبت وقفهایی با نیت ازدواج در سراسر را نشان می‌دهد.

مدیرکل مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف ترویج موقوفات با نیات جدید و ایجاد وقفهای مشارکتی است، تاکید کرد: همت بلند خیران و واقفان می‌تواند زمینه بهرمندی بیشتر زوجهای جوان از مواهب این طرح را فراهم کند.