مستند فرزند امام به کارگردانی محتشم علی‌ نقوی امشب سه‌شنبه ۲۳ مرداد روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، فرزند امام به کارگردانی محتشم علی‌ نقوی، مستندساز پاکستانی مقیم ایران با بررسی تاریخ معاصر کشور پاکستان، روایتگر زندگی سید عارف سید حسینی از روحانیان شیعه پاکستان و رهبر نهضت جعفریه است.

مستند فرزند امام در گفتگو با علامه ساجد علی‌نقوی رییس نهضت جعفریه پاکستان، راجا ناصر عباس، دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین، امجد کاظمی وکیل و از نزدیکان شهید عارف الحسینی، راشد عباس نقوی تحلیلگر صداوسیما در تهران، ابوالحسن علوی سفیر حوزه علمیه العروة الوثقی، شبیر بخاری، رییس حوزه علمیه بعثت و حاجی کمال از دوستان شهید عارف الحسینی به تشریح فعالیت‌های اجتماعی سیاسی «خمینی پاکستان» و تبیین نقشه برجسته وی در این کشور پرداخته است.

 این مستند با هدف معرفی چهره‌ سیدعارف سید حسینی به نسل جوان در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه و تولیدشده و به موارد مهمی مانند انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه، ترور شهید عارف الحسینی و اختلاف علما و جریان‌هایی که علیه این شهید بزرگوار فعالیت می‌کردند، پرداخته است.   

شهید علامه عارف الحسینی اهل پاراچنار و نماینده امام خمینی(ره) در کشور پاکستان بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ریاست نهضت جعفریه پاکستان را برعهده گرفت. وی همزمان با پیروزی انقلاب ایران و در زمانی که تشیع قدرت زیادی در کشور پاکستان داشتند، به‌ دست گروه‌های تندرو و افراطی به‌شهادت رسید.  

امام خمینی(ره) بعد از شهادت عارف حسینی پیام تسلیتی صادر کرده و شهادت وی را عرصۀ تقابل اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی برمی‌شمارد.