‌امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: پیاده‌روی اربعین جهاد است.

به گزارش مرورنیوز، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی در پیش بوده و این همایش بزرگ فرصتی مناسب برای تقویت معنویت است.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین جهاد است، افرادی که نمی‌توانند در این همایش بزرگ دینی و معنوی شرکت کنند، با فراهم کردن هزینه رفت و آمد زائران حسینی در ثواب این زیارت شریک شوند.

متقی‌نیا با بیان اینکه حضور زائران حسینی در پیاده روی بزرگ اربعین درس صبر و تحمل را به ما می آموزد، تصریح کرد: از این فرصت‌ها باید در جهت تقویت معنویت جامعه بهره برد.

 امام جمعه موقت خرم‌آباد از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳آبان تقدیر کرد و افزود: 13 آبان روز جوانان مؤمن، انقلابی، شجاع و بصیر و مبارزه با استکبار است.

وی بیان کرد: آمریکا بیش از نیم قرن است علیه ایران اسلامی توطئه به راه می‌اندازد و حضور به موقع ملت بیدار جمهوری اسلامی خنثی کننده توطئه‌های آمریکا است.

امام جمعه موقت خرم آباد، با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، پرورش گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و  راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه گفت: امروز «فریاد مرگ بر آمریکا» پر رنگ تر از گذشته در کشور جمهوری اسلامی طنین انداز است.

متقی‌نیا ادامه داد: فریاد «مرگ بر آمریکا» به معنی مرگ بر سیاست‌های آمریکا است، تا زمانی امریکا دست از رفتار دوگانه و خوی استکباری خود برندارد این فریاد همچنان ادامه دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد  گفت: در فرهنگ عمومی باید به سمت مسئولیت پذیری و خدا ترسی رفت و در بین تک تک افراد خانواده و مسئولین سازمان‌ها باید کارهایی از قبیل خدا ترسی، مسئولیت پذیری، وجدان کاری، عدالت بین مراجعین، مبارزه با تبعیض و فساد به فرهنگ عمومی تبدیل شود. در این عرصه همچون دیگر مسؤولیت‌ها، باید مسؤولیت پذیر باشیم.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ عمومی و احیای ارزش‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا شورای فرهنگ عمومی در جهت تقویت فرهنگ دینی در جامعه نقش آفرینی کند.