رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجو، استاد معارف را نماینده نظام می‌داند، شما مرزبانان و مجاهدان حریم اعتقادات در جبهه‌ای که به‌‌شدت مورد هجمه است، هستید که باید پاسخگو باشید.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سومین نشست سراسری مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در زمان امام خمینی(ره) به بالندگی رسید و شاهد تاسیس نظام اسلامی در کشور محب اهل بیت(ع) بودیم.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: فلسفه گروه معارف بیان حقایق دینی است و آنچه نسبت به نسل جوان و دانشجویان مورد نیاز بود با تشکیل گروه‎های معارف تحقق یافت و مقام معظم رهبری موضوع تبیین دین را وظیفه اصلی دانشگاه می‎دانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: اینکه بگوییم اگر گروه‌های معارف نبودند الآن چه اتفاقی می‌افتاد؛ امری نیست که به آسانی بتوان تحلیل کرد و به آن پاسخ داد. ما و شما به عنوان مجموعه نمایندگان بیان دین در دانشگاه‌ها، رسالت سنگینی به عهده داریم و این رسالت به این معنی نیست که اگر محتواهای کتاب‌های معارف را ارائه دهیم وظیفه‌ خود را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که همه‌ افراد در دانشگاه‌ها به روحانیت نیاز دارند، گفت: اساتید معارف باید با همه دانشجویان برخورد پدرانه داشته باشند. در سیستم دینی، معلم صرفاً ابزار فراگیری دانش نیست و معلم کسی است فرآیند تربیت را در کنار تعلیم هدفمند انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه دانشجو، استاد معارف را نماینده نظام می‌داند، ادامه داد: شما مرزبانان و مجاهدان حریم اعتقادات در جبهه‌ای که به‌‌شدت مورد هجمه است، هستید که باید پاسخگو باشید، چون همه ما مورد سؤال قرار می‌گیریم و اگر در مسئولیت خود کوتاهی کرده باشیم، بخشیده نخواهد شد. اساتید معارف بیش از دیگران شاهد هجمه‌هایی که از طرف دانشجو ارائه می‌شود، هستند که در صحنه عمل دلسوزی، پاکی و سلامت را می‌طلبد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خطاب به اساتید معارف اسلامی گفت: مجاهدت شما را ارج می‌نهیم و از شما تقاضای کمک و هم‌افزایی در این جهاد فرهنگی را داریم. دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که دانشگاه طراز انقلاب اسلامی باشد. باید قدر این دانشگاه انقلابی را بدانیم و برای به وجود آمدن دانشگاه طراز تلاش کنیم.