مهدی صاحبی، فیلمساز و استاد ایرانی دانشگاه زوریخ سوئیس، با فیلم مستند «کشتزار» در بخش مسابقه‌ بین‌الملل دهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت شرکت کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند 90 دقیقه‌ای که تولید سال 2016 کشورهای سوئیس و کامبوج است، آمده: «بینچی یک دهقان سنتی اهل کامبوج همانند صدها هزار کشاورز دیگر از سرزمین خود اخراج شده است. او در مواجهه با گسترش روزافزون کاشت درختان کائوچو در اقصی نقاط این کشور، خود را ناتوان حس می‌کند. در مستند کشتزار، کارگردان همراه بینچی و سایر روستاییان، داستان این مصادره اراضی را بیان می‌کند...»

مهدی صاحبی متولد سال 1963 (53 ساله) در مشهد است و از سال 1983 در کشور سوئیس زندگی می‌کند. وی در رشته‌های قوم‌شناسی، تاریخ و حقوق بین‌الملل تا مقطع دکتری در دانشگاه زوریخ تحصیل کرده و از سال 2008 استادیار رشته‌ی قوم‌شناسی تصویری در این دانشگاه بوده است.

مستند «کشتزار» Mirr وی در کنار 8 فیلم مستند دیگر از کشورهای مختلف جهان، در بخش مسابقه بین‌الملل مستندهای بلند جشنواره سینما حقیقت روی پرده می‌رود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذر 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.