وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفته کتاب پیام داد.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفته کتاب پیام داد.

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب و دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب در مراسم افتتاح هفته کتاب و نواختن زنگ دانایی (کتاب‌خوانی) در مدرسه طالبیان مقدم کاشان که امسال به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است، پیام سیدعباس صالحی برای هفته کتاب و کتاب‌ خوانی را خواند.

در متن پیام وزیر ارشاد آمده است:

معجزه آخرین پیامبر، رسول اعظم (ص) کتابی است جاودانه و همیشگی که برای تمامی بشریت نازل شده و نخست کلام آن، امر به خواندن است و اینک مفتخریم  که در ایام ولادت پیامبر مهربانی آیین بیست و ششمین دوره هفته کتاب را آغاز می‌کنیم. تقارن این دو مناسبت را گرامی می‌داریم و برای ارج نهادن به منزلت کتاب و کتاب‌خوانی و بالندگی علم، فرهنگ و تمدن پرافتخارمان برگی دیگر از کارنامه درخشان هفته کتاب را ورق می‌زنیم.

هفته کتاب سنتی پسندیده است که با نوآوری اهالی فرهنگ و از همه مهم‌تر کتاب‌دوستی ایرانیان قوام گرفته و ربع قرن از حیات پربرکت آن می‌گذرد. این دوره از هفته کتاب نیز همزمان با مناسبتی تکرارنشدنی است، جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، که‌ گذر 40 سال از یک واقعه و دوامش خود نشانی است از بلوغ و تکامل آن و کتاب، حافظه و گنجینه مکتوب تاریخ، تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است که آیین هفته کتاب را بامحتواتر ، شاداب‌تر وموثرتر از گذشته برپا کند. حضور بیش از ۶۰ سازمان، نهاد و صنف و انجمن فعال در حوزه کتاب و قلم در عرصه کتاب با برنامه‌های متنوع، نشان از پویایی این رخداد دارد.

از سوی دیگر بیست و ششمین دوره هفته کتاب را در هنگامه‌ای ورق می‌زنیم که سیاست‌های غیرانسانی آمریکا و تحریم‌های ناجوانمردانه، سختی‌هایی را برایمان فراهم کرده است، اما ایرانیان، آن‌چه را که بیش از همه در رنج‌ها ارج نهاده‌اند، دانایی و مطالعه بوده است، چرا که انس و همنشینی با کتاب مرهم جان است. با پشتوانه فرهنگ و اندیشه و با دیپلماسی فرهنگی از مسیر کتاب می‌توان با ملت‌ها گفت‌وگو کرد.