دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای ۱8 تا ۲5 آذرماه 97 در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، وبه نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، آیین گشایش این جشنواره طبق روال سال‌های گذشته و به شکلی نمادین، با حضور جمعی از بزرگان سینمای مستند، دبیر و مسئولان اجرایی جشنواره، مستندسازان، میهمانان خارجی، خبرنگاران و عموم علاقمندان، در طبقه ششم پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود تا استاد حسین ترابی کیک افتتاح دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را برش دهد.

پس از آن جشنواره رسماً با نمایش نسخه‌ی کامل و بازسازی شده‌ی برای آزادی در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو افتتاح شده و استاد ترابی هم دقایقی روی سن، با تماشاگران صحبت خواهد کرد.

این آیین گشایش، ساده، صمیمی و به دور از تشریفات معمول افتتاحیه‌ی جشنواره‌ها برگزار می‌شود که طی چند سال اخیر، سنت سینماحقیقت شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای ۱8 تا ۲5 آذرماه ۱۳۹7، با شعار حقیقت بهترین راهنماست که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می‌کند.