تالان به کارگردانی محمدصادق دهقانی، از 19 آذر به نمایش درآمده و در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، بابل، مشهد و کرمان برای علاقمندان تماشای آن میسر است.

به گزارش مرور نیوز، در یادداشت این استاد دانشگاه آمده است: «ما ایرانیان حیات تمدن ایرانی را با بد کرداری خود در قبال آب‌های زیرزمینی، غارت کرده‌ایم. ما با حکمرانی بد، شیرابه جان زمین را کشیده‌ایم و اکنون پشت زمین است که زیر بار غارت ما خم می‌شود و زمین فرومی‌نشیند. من قبلاً درباره غارت آب‌های زیرزمینی نوشته بودم که "کم‌کم زیر پای‌مان خالی می‌شود و در آغوش فاجعه بدبخت می‌شویم"، فیلم تالان اکنون داستان چگونگی بد کرداری با آب‌های زیرزمینی را به تصویر کشیده است.

تالان (به معنای غارت) حکایت تصویری کردار نامناسب ما با طبیعت مهربان این سرزمین است. دیرهنگام است ولی هنوز وقت هست. عزم جزم برای رسیدن به فریاد زمین و آب‌های زیرزمینی این سرزمین را با دیدن این فیلم آغاز کنیم.تالان به کارگردانی محمدصادق دهقانی، از 19 آذر به نمایش درآمده و در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، بابل، مشهد و کرمان برای علاقمندان تماشای آن میسر است. خرید بلیط از سایت "سینماتیکت" نیز امکان‌پذیر است. شایسته است همه ایرانیان تالان را ببینند.

 اگر دوست دارید غارت حیات را ببینید، از مسئولان شهرتان بخواهید تالان را دعوت کنند.

تالان جایزه بهترین مستند نیمه بلند دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران را کسب کرده و نامزد پنج جایزه از جشن مستند خانه سینما شامل بهترین تدوین، بهترین صدا، بهترین پژوهش ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد جایزه بهترین کارگردانی مستند در جشن بزرگ سینمای ایران و برنده جایزه بهترین پژوهش از جشنواره ملی فیلم رضوی بوده است.

تالان

عوامل تولید این مستند عبارتند از: پژوهشگر، تهیه کننده و کارگردان: محمد صادق دهقانی، مشاور کارگردان: محسن استادعلی، تدوینگر: محدثه گلچین عارفی، گوینده: مسعود رایگان، تصویربردار: مهدی کریمی، صداگذاری و میکس: زهره علی اکبری، اصلاح رنگ و نور: ناصر فکور، صدابردار: جلیل محمودی، نویسنده گفتار متن: محمد صادق دهقانی، گویندگان مطبوعات: محمد براتی، مریم زربان، مدیر برنامه ریزی و هماهنگی: فرشته تقی زاده، مدیرتولید: جلیل محمودی، موشن: امیرمهران (استودیو آدورن)، گرافیست: مینا غفاری، تیزرهای تبلیغاتی: سروش امیرآبادی زاده، مشاور رسانه‎ای: رضامیرمحرابی، تهیه شده در سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب.