فتح‌الله امیری گفت: دریافت جایزه تماشاگران جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اتفاق خوشایندی بود و ترجیح می‌دهم همیشه جایزه مردمی بگیرم و امیدوارم این جایزه هر سال ادامه داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، فتح‌الله امیری کارگردان مستند «در قلمرو افعی دم عنکبوتی»، معتقد است: جایزه آرای تماشاگران ایده خوبی بود و اجرای جالبی هم داشت؛ از این جهت که به کارگردان و میهمانانش کارت رای‌گیری اهدا نمی‌شد و به این شکل تا حد زیادی عدالت رعایت می‌شد. 

وی افزود: در ابتدا فکر می‌کردم سالن نمایش من کوچک‌تر از سالن نمایش دیگر فیلم‌ها است و فیلمسازی که سالن بزرگ‌تری دارد آرای بیشتری به دست می‌آورد، اما در ادامه متوجه شدم اندازه سالن در رای‌گیری تأثیری ندارد و ستاد اجرایی درصد رضایت تماشاگران را تخمین می‌زند.

امیری با بیان این که شیوه سنجش رای تماشاگران که توسط انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و نظارت خانه سینما مدیریت شد تا حد زیادی دقیق بود، تصریح کرد: فیلم من از سوی هیات داوران جشنواره سینماحقیقت حتی کاندید هم نشده بود، در حالی که جایزه پاندای سبز جشنواره وایلد اسکرین را دریافت کرده بود. اگر جایزه رای تماشاگران هم نبود مستندم به هیچ وجه دیده نمی‌شد.

وی با تاکید بر این که ترجیح می‌دهد برای فیلمش از مردم جایزه بگیرد، ادامه داد: جایزه تماشاگران اتفاق خوشایندی است که از آن خرسندم و امیدوارم که هر سال ادامه داشته باشد. بهتر است کسانی که در این زمینه پیشنهاد یا انتقادی دارند، آن را مطرح کنند تا این ساز‌و‌کار دقیق‌تر شود.

این مستندساز در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فیلم‌های مردمی هم در جشنواره سینماحقیقت دیده شوند، چون تعداد داوران محدود است و ممکن است سلیقه‌ای متفاوت داشته باشند.