مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما از فعالان فضای مجازی خواست در کمپین مجازی این سازمان برای آزادی «مرضیه‌هاشمی» مشارکت کنند.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسین رنجبران  مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما از افرادی که در فضای مجازی حضور داشته و فعالیت می‌کنند، خواست تا با استفاده از (#آزادی_مرضیه_هاشمی) برای آزادی مجری شبکه پرس‌تی‌وی تلاش کنند. وی تاکید کرده با نشر هشتگ «#freemarziyehhshemi» در فضاهای اجتماعی به بازداشت غیرقانونی مرضیه‌هاشمی و کمک به آزادی ایشان کمک کنیم. مرضیه‌هاشمی خبرنگار و مجری این شبکه انگلیسی زبان به دلایلی نامعلوم در آمریکا زندانی شده است.

این مجریِ متولد آمریکا، به منظور دیدار با برادر بیمارش و دیگر اعضای خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود اما در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیز لمبرت» بازداشت و سپس به یک بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل شده است.

گفته می‌شود که خانواده مرضیه هاشمی در آمریکا به مدت ۴۸ ساعت نتوانسته بودند هیچ ارتباطی با او برقرار کنند.

مجری مسلمان آمریکایی بعد از آنکه سرانجام توانست با خانواده خود ارتباط برقرار کند، به آنها اطلاع داد که در بازداشتگاه رفتار بدی با او داشته‌اند. او همچنین گفته که به‌زور، حجاب از سرش برداشته‌اند و با او مثل یک فرد مجرم رفتار کردند.

مقام‌های بازداشتگاه به او اجازه دسترسی به غذای حلال یا غذاهای گیاهی را نداده‌اند و هاشمی چند روز است که غذایش تنها نان و کلوچه بوده است.