کیانوش عیاری گفت: این فیلم به سی پنجمین جشنواره فیلم فجر نمی رسد و احتمالا اوایل سال آینده اکران می شود.

به گزارش مرورنیوز،  نشست خبری فیلم سینمایی کاناپه ظهر امروز (یکشنبه 11 مهر) با حضور کیانوش عیاری کارگردان این فیلم برگزار شد. 

عیاری در این نشست گفت: تصویربرداری فیلم سینمایی کاناپه روز گذشته (شنبه 10 مهرماه) آغاز شد و مراحل تصویربرداری 50 روز ادامه خواهد داشت. ما تصمیم گرفته‌ایم برای پاسداشت عباس کیارستمی این فیلم را به وی تقدیم کنیم. 

وی افزود: از ترانه علیدوستی برای بازی در این فیلم تقاضا کردیم اما با خواندن سناریو بازیگر فیلم را قبول نکرد. به دلیل همزمان شدن تصویربرداری فیلم سینمایی کاناپه با فیلم شهرزاد، شهاب حسینی به دلیل قراردادی که از قبل با فیلم شهرزاد داشت نتوانست در فیلم کاناپه در کنار ما باشد، بنابراین ما بابک حمیدیان را جایگزین شهاب حسینی در این فیلم کردیم. 

این کارگردان سینما اظهار کرد: فیلمنامه کاناپه به صورت کامل تدوین شده است اما برخی از نکات را به صورت بداهه به آن اضافه می‌کنیم. فیلم کاناپه ارتباط دو خانواده را نشان می‌دهد که در یک محل سکونت دارند؛ روزی پدر یکی از این خانواده‌ها زمان خروج از خانه با کاناپه نویی روبرو می‌شود و تصمیم می‌گیرد آن را به خانه ببرد و داستان این فیلم تازه از این نقطه آغاز می‌شود. 

عیاری افزود: قرار بود این فیلم سینمایی را در آذرماه سال گذشته کلید بزنیم اما مشکلات مالی و سناریو دست به دست هم دادند تا ساخت این فیلم به تعویق بیفتد. 

کارگردان فیلم خانه پدری در پاسخ به این سوال که احتمال می‌دهید فیلم کاناپه هم مانند فیلم سینمایی خانه پدری اکران نشود، بیان کرد: به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم این فیلم با مشکل اکران روبرو شود. سناریوی فیلم خانه پدری به گونه‌ای بود که برخی ناراحت شده بودند اما فیلم کاناپه اینگونه نیست. 

وی درباره علت تقدیم کردن فیلمش به مرحوم عباس کیارستمی گفت: این حداقل کاری است که می‌توان در پاسداشت یک فیلمساز انجام داد.

عیاری افزود: این فیلم به سی پنجمین جشنواره فیلم فجر نمی رسد و احتمالا اوایل سال آینده اکران می  شود.