در این روز هنرمندان مشهوری مانند هستی مهدوی ، ببهنوش بختیاری ، هوتن شکیبا ، الناز شاکر دوست ، بهرام رادان ، پژمان بازغی ، امین حیایی ، اشکان خطیبی ، مهراوه شریفی نیا ، نوید محمدزاده و .. حضور داشتند.

به گزارش مرور نیوز،  روز دوم جشنواره فجر ۹۷ برگزار شد و در این روز بسیاری از چهره های مشهور حضور داشتند. در دومین روز جشنواره فیلم فجر در ابتدا انیمیشن آخرین داستان اکران شد. و در سانس های بعد فیلم های بنفشه آفریقایی ، تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد و درخونگاه در کاخ رسانه ها به اکران درآمدند. از اتفاقات مهم روز دوم جشنواره ، به اکران درآمدن فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستای بود که به حواشی حذف فیلم از جشنواره پایان داد. در روز دوم چهره های مشهوری مانند هستی مهدوی ، ببهنوش بختیاری ، هوتن شکیبا ، الناز شاکر دوست ، بهرام رادان ، پژمان بازغی ، امین حیایی ، اشکان خطیبی ، مهراوه شریفی نیا ، نوید محمدزاده حضور داشتند. در ادامه تصاویری از چهره های مشهور که در روز دوم جشنواره فجر ۹۷ حضور داشتند را برایتان گرداوری کرده ایم. باما همراه باشید.

نخستین نشست مطبوعاتى در روز دوم جشنواره فیلم فجر با نقد و بررسى انیمیشن «آخرین داستان» اولین انیمیشن بلند سینمایی اشکان رهگذر با اجراى محمود گبرلو برگزار شد. این فیلم که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش توسط احسان رسول‌اف تولید شده برداشتی آزاد از داستان ضحاک «شاهنامه» فردوسی است. در این نشست اشکان رهگذر کارگردان فیلم، احسان رسول‌اف تهیه‌کننده، تینا پاکروان انتخاب‌کننده صداپیشگان، مجید مظفرى، اشکان خطیبى و بانیپال شومون صداپیشه، ژینوس پدرام تدوینگر و علیرضا علویان (طراحى و ترکیب صدا) در این جلسه حضور داشتند.

در ابتداى جلسه مجید مظفرى گفت که به خاطر اتفاقات مراسم افتتاحیه حتى حاضر نبود ده دقیقه در این جشنواره شرکت کند ولى به خاطر تلاش نه‌ساله همکارانش و حمایت از سینماى انیمیشن در این جلسه شرکت کرده است. اشکان رهگذر در پاسخ به این سوال که چرا انیمیشن را دوبعدى ساخته و نه سه‌بعدى که این روزها محبوبیت دارد گفت که این طور نیست و سینماى جهان مجددا دارد به سمت تولید انیمیشن دو بعدى مى رود.