مهدی قزلی گفت: امیدوار هستیم جوانان نخبه در حوزه ادبیات را با کمک بنیاد ملی نخبگان که با نخبگان نیروهای مسلح ارتباط دارد، به پروژه‌هایی معرفی کنیم برای اینکه دوره مقدس سربازی خود را در خدمت فرهنگ این مرز و بوم سپری کنند.

به گزارش مرور نیوز، در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره شعر فجر و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح سربازِ فرهنگ  رونمایی شد. طرح سرباز فرهنگ این امکان را به فارغ التحصیلان رشته‌های علوم انسانی که مشمول نظام وظیفه شده‌اند می‌دهد تا دوره مقدس سربازی خود را به فعالیت در بخش فرهنگ و ادب کشور بپردازند.

مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ضمن ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن این طرح گفت: امیدوار هستیم جوانان نخبه در حوزه ادبیات را با کمک بنیاد ملی نخبگان که با نخبگان نیروهای مسلح ارتباط دارد، به پروژه‌هایی معرفی کنیم برای اینکه دوره مقدس سربازی خود را در خدمت فرهنگ این مرز و بوم سپری کنند.

وی افزود: امیدوارم جوانان ما این فرصت به خوبی استفاده کنند و قدر آن را بدانند، چرا که این اتفاق بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، برای اولین بار است که در کشور می‌افتد. 

رئیس مرکز نخبگان نیروهای مسلح نیز در درباره این طرح گفت: این یک فرصت ارزشمند و طلایی در کشورمان تحت عنوان نخبگان و استعدادهای برتر جوان است. این طرح بنا به تدابیر مقام معظم رهبری(معظم له) که فرمودند به جای خدمت عادی، کار اداری و پاس دادن، از ذهن و اندیشه و فکر خلاق جوانان استفاده شود، به مرحله اجرا درآمده است. 

دکتر گودرزی افزود: قریب به ده سال است که از دانش جوانان در حوزه‌های مختلفی همچون فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم جهاد و کشاورزی و فناوری استفاده‌های ذی قیمتی شده و بازخوردهای بسیار شگفت‌انگیزی داشته است. اما یک حلقه مفقوده در این بخش وجود داشت و آن هم مغفول ماندن حوزه فرهنگ بود.  در ادامه، لوح سرباز فرهنگ توسط سید عباس صالحی رونمایی شد. گفتنی است، طرح «سرباز فرهنگ» حاصل همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز نخبگان نیروهای مسلح است.