اختتامیه سومین همایش سراسری مهدویت با محوریت نقش امام حسین (ع) در امر ظهور توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، این اختتامیه همزمان با نشست دبیران کانون‌های قرآن، عترت و مهدویت دانشگاه‌های سراسری کشور در پردیس فارابی دانشگاه تهران در شهر قم با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

 در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی عشق به امام زمان (ع) را عشقی ماندگار در سینه همه مظلومان جهان دانست و زنده نگه داشتن آن را جزء نیازهای ضروری جهان امروز عنوان کرد.

در ادامه نشست سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی امر ظهور و مهدویت را از برنامه‏‌های اساسی حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد و ادامه داد: از جمله فعالیت‏‌های فرهنگی مهم جهاد دانشگاهی در سازمان فعالیت‌های قرآنی، خبرگزاری بین‌المللی (ایکنا) به عنوان خبرگزاری اول در حوزه اندیشه کشور و از جمله فعالیت‌های پژوهشکده علوم قرآنی، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان و ... است.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های مهدوی جهاد دانشگاهی بیشتر با مدیریت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به صورت جدی پیگیری می‏‌شود و سومین همایش سراسری مهدویت به عنوان همایشی در راستای ظلم‌ستیزی و مهدوی‌سازی جامعه دانشگاهی برگزار شده است.

در ادامه مهدی فیض، دبیر علمی همایش حضور دانشجویان در فعالیت‌های حوزه مهدویت را بسیار ارزشمند توصیف کرد و صرف وقت در اینگونه امور معنوی را توفیقی الهی دانست. همچنین گزارشی از فرآیند همایش در حوزه‏‌های علمی، ادبی و هنری ارائه داد.

در پایان از ۲۵ برگزیده سومین همایش سراسری مهدویت با محوریت «نقش امام در مهدویت و امر ظهور» با اهدا لوح سپاس و جوایز قدردانی به عمل آمد.