مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان خبر داد: نمایشگاه آثار طراحی معماری اتو واگنر اتریش در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، احمد نشان گفت: نمایشگاه آثار معماری اتو واگنر از مجموعه آثار موزه وین اتریش در ساختمان دوم موزه‌ی هنرهای معاصر آبادان ، برگزار می‌شود. احمد نشان، مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر آبادان با همکاری موزه وین، شهرداری وین، مرکز فرهنگی اتریش در ایران، دفتر صدراعظم اتریش و حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و سازمان منطقه آزاد اروند  نمایشگاه «اتو واگنر؛ شهر بی‌انتها» با حضور و سخنرانی سفیر اتریش در ایران و « گلمر خطیبی» استاد دانشگاه وین، چهارشنبه یکم اسفندماه در موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار می‌شود.

او گفت: در این نمایشگاه  74 اثر از مجموعه پروژه‌های«اتو واگنر» معمار مشهور اتریشی با عنوان«شهر بی‌انتها» در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته خواهد‌شد.

نشان افزود: اتو واگنر از معماران برجسته اروپایی قرن نوزده و آغاز قرن بیستم به شمار می‌رود که ساختمان‌های او امروز از مهم‌ترین نمونه‌های معماری در دوره تحول معماری از تاریخ گرایی به سوی مدرنیسم به شمار می‌آیند. واگنر نخستین کسی بود که در پشتیبانی از«هنر معماری»جدیدی که اساس آن عمل‌کرد، ساختار و مصالح است، ایستاد و با قاطعیت «زندگی مدرن» را به عنوان مدل انتخاب کرد.

مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان اضافه کرد: واگنر علاوه بر مجموعه‌ها و عمارت‌هایی که ساخت، سیستم قطار شهری وین را طرح و اجرا کرد و هم‌چنین به طراحی مبلمان و به معماری داخلی پرداخت. به همین مناسبت بخشی از نمایشگاه بزرگی که موزه وین برای بزرگداشت اتو واگنر نگهداری می‌کند، به نمایش گذاشته می‌شود.

نشان در پایان عنوان کرد: هم زمان با این نمایشگاه، با همکاری واحد جغرافیایی معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، همایشی با حضور متخصصان ایرانی و اتریشی در مورد تحولات شهری و اثر مدرنیزم در معماری و شهرسازی نیز برگزار می شود.

لازم به ذکر است که نمایشگاه اتو واگنر، شهر بی‌انتها چهارشنبه ،یکم اسفندماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۳۰ در محل موزه هنرهای معاصر آبادان افتتاح می شود و تا ۵ اردبیشهت‌ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.