هفته فیلم ایران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در سالن سینمایی مولتی سینه هاوانا افتتاح گردید .

به گزارش مرور نیوز، در مراسم افتتاح هفته فیلم ایران در کوبا که با حضور جمعی از هنرمندان و فیلمسازان کوبایی و سایر کشورها، دیپلمات های مقیم کوبا، علاقمندان هنر سینما و اعضاء نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کوبا برگزار گردید، کامبیز شیخ حسنی  سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا در سخنان خود ضمن اشاره به برگزاری جشن پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در روزهای اخیر، ویژگی های هنر سینما پس از انقلاب اسلامی در ایران را برای حضار تبیین نمود. 

شیخ حسنی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت، سینما در ایران قدمتی 100 ساله داشته و کارگردانان شهیر ایرانی پس از انقلاب اسلامی جوایز و عناوین متعددی از رویدادها، فستیوال ها و مسابقات بین المللی مشهور این عرصه از جمله اسکار و کن دریافت نموده اند. 

وی ادامه داد: سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد، برهنگی و خشونت جایی در این سینما نداشته و هدف از این هنر برخلاف روال و دیدگاه مرسوم در غرب که سینما صنعتی برای کسب درآمد و سرگرمی تعریف شده است، سینمای پس از انقلاب اسلامی در ایران، سینمایی آرمانگرا و اخلاقی است.

پس از سخنان سفیر، فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا در افتتاحیه مذکور به نمایش درآمد که با استقبال حاضران همراه گردید.