رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، میر بیزنس بانک مسکو و اتحادیه فرهنگی ادبی خیام نیز از این پروژه حمایت کردند تا در نهایت توسط انتشارات صدرا به چاپ رسید.

به گزارش مرور نیوز، کتاب تاریخ ادبیات فارسی نخستین جلد از مجموعه تاریخ ادبیات فارسی و اثر مشترک مارینا رییسنر و آننا آرداشنیکوا دو ایران شناس روس است که با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا منتشر شده است.

در مراسم رونمایی از این اثر، سناتور ایگور مارازوف معاون کمیته علوم، آموزش، پرورش و فرهنگ روسیه ، الکساندر سادونیکوف سفیر پیشین روسیه در ایران و مشاور  وزیر امور خارجه روسیه، دمیتری یسنکین رئیس مجموعه فرهنگی بیبلوگلوبوس، رئیس میر بیزنس بانک مسکو (شعبه بانک ملی ایران در روسیه) و جمعی از اساتید، دانشجویان و علاقه مندان زبان و ادبیات فارسی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم آندره لوکاشف معاون پژوهشی بنیاد ابن سینا ضمن معرفی بخش هایی از کتاب مذکور مختصری از فعالیت های علمی مارینا رییسنر(مولف کتاب) ارایه کرد.

مارینا رییسنر نویسنده اثر فوق هم به انگیزه و اهمیت نگارش کتاب تاریخ ادبیات ایران پرداخت و گفت که در این کتاب سعی شده به نقش زبان و ادبیات فارسی در پیشرفت ادبیات جهانی پرداخته شود و از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.