طراح لباس سریال سلمان بیان کرد : این سریال شامل سه دوره زمانی است و تعداد ١٢ هزار دست لباس پس از طی مراحل دوخت و رنگرزی وارد مرحله کهنه کاری می شوند.

به گزارش مرور نیوز، سعید علیجانی مدیر تولید سریال سلمان فارسی  گفت: تا شش ماه دیگر پیش تولید سریال تمام می شود و تصویر برداری سریال آغاز می شود و تصویر برداری در سه دوره بیزانس، ساسانی و حجاز صورت می گیرد.

وی افزود: برای اولین بار در این سریال گروه صفر تولید، قبل از پیش تولید شکل گرفت که این گروه شامل گروه های نویسندگی،  کارگردانی، طراحی صحنه و لباس و برنامه ریزی بود که کار آن یک سال طول کشید.

مدیر تولید سریال سلمان فارسی  با اشاره به بازدید از 25 هزار کیلومتر لوکیشن در سطح ایران و خارج از کشور ادامه داد: کشورهای مراکش، ارمنستان، گرجستان، تونس و چند کشور دیگر جزو لوکیش های این سریال است.

سعید علیجانی درباره انتخاب بازیگران گفت: گروه تولید به 22 استان و مراکز استان سفر کرده و از بازیگران در استان ها تست گرفته شده و یک مستند نیز از انتخاب بازیگران ساخته شده است.

مدیر تولید «سلمان فارسی» گفت: 11 کارگاه در تولید سریال «سلمان فارسی» شکل گرفته که کارگاه های: نجاری شامل ارابه سازی و ساخت کشتی؛ مبلمان؛ رزین ویژه طراحی و ساخت قالب سازی سازه ها و ساخت زره و شمشیر و کلاه خود؛ چرم؛ زیور آلات؛ کهنه کاری؛ رنگرزی؛ آهنگری؛ خیاطی؛ سفال؛ سبد و زیلو و خشک کن چوب را شامل می شود.

سریال «سلمان فارسی» به تهیه کنندگی حسین طاهری و کارگردانی داود میرباقری در سیما فیلم تولید می شود و ساخت این سریال تاریخی حدود 5 سال طول می کشد.

طراح لباس پروژه سلمان فارسی گفت: این سریال شامل سه دوره زمانی است و تعداد ١٢ هزار دست لباس پس از طی مراحل دوخت و رنگرزی وارد مرحله کهنه کاری می شوند.

منصوره یزدان جو ادامه داد: کهنه کاری نیز مراحل خاص خودش را دارد که شمایل نهایی را به ما می دهد. کهنه کاری تکنیک های مختلفی از جمله سمباده کاری، سوختن، نخکشی و ... دارد.

وی ضمن بیان اینکه طراحی لباس ها چند ماه زمان می برد افزود: در حال حاضر تعداد گروه ما 20 نفر است ولی قرار است که به 85 نفر افزایش پیدا کنیم.

منصوره یزدان جو اظهار داشت: طرح های اولیه لباس ها طبق مستندات انجام شده است. مستندات را نیز به سختی با بهره گیری از منابع کتابخانه ای، موزه ها، سایت ها و تحقیقات جمع آوری کردیم.

وی درباره مراحل دوخت لباس ها توضیح داد: الیاف آن دوره زمانی همه طبیعی بودند و طبیعتا ما نمی توانیم هر پارچه ای را از بازار خریداری کنیم، لذا الیاف طبیعی را می خریم و متناسب با هر دوره رنگ آمیزی می کنیم.

طراح لباس سریال «سلمان فارسی» با بیان اینکه یک سری دیگر از پارچه هایمان در یک کارخانه بافته می شوند گفت: از آنجایی که یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین دوره های پارچه بافی متعلق به دوره ساسانی بوده است که به همه جای دنیا نیز صادر می کردند، به همین دلیل یک سری از پارچه ها را طبق تکنیک آن دوره می بافیم.

وی افزود: تعدادی نیز، پارچه های ابریشمی ساده مثل ابریشم هندی هستند که آنها را از بازار تهیه، رویشان چاپ و ظریف دوزی می شود و به لباس های آن دوره نزدیکشان می کنیم.

این طراح لباس ادامه داد: در این پروژه بر اساس آنچه که تخمین زدیم به حدود 70 هزار متر پارچه نیاز داریم.  نمی توانم دقیق بگویم که چند مترش را رنگ می زنیم چون بستگی به این دارد که چقدر بتوانیم آنها را در بازار پیدا کنیم. ولی هم رنگ طبیعی و هم رنگ پلی استر می زنیم و اکنون نیز در حال نمونه گیری هستیم، رنگ ها را امتحان کرده تا به رنگ دلخواهمان برسیم.