کتاب صوتی «ضیافت» اثر افلاطون به همراه کتاب صوتی «ماه عسل» اثر پاتریک مودیانو منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، کتاب صوتی «ضیافت» اثر افلاطون با ترجمه محمدعلی فروغی و با صدای احسان چریکی منتشر شده است. انتخاب موسیقی اثر کار روزبه یگانه و طراح جلد کتاب حمید رجایی است.

«ضیافت» یا «سخن در خصوص عشق» داستان مهمانی یکی از دوستان سقراط است که چون در شاعری جایزه گرفته، ولیمه ای ترتیب می­‌دهد. در این مهمانی اصحاب همه از شُرب و نشاط و هیاهو خسته می شوند و بنا می‌گذارند که هر یک خطبه‌ای در وصف عشق و مدح خداوند عشق بسرایند. در قسمتی از متن کتاب آمده است: «هر کس بویی از عشق ببرد، شاعر می‌شود. عشق است که روح بیگانگی را از ما می‌گیرد و از روح دوستی و مهر سرشارمان می‌سازد. اوست که خوش‌خویی می­‌بخشد و ترشرویی را می زداید. آن که از او محروم است می­‌طلبدش و آن که از نعمت درک او برخوردار است، چون گنجی عزیزش می­‌دارد.»

کتاب صوتی «ضیافت» در 222 دقیقه منتشر شده است.

موسسه نوین کتاب گویا همچنین کتاب صوتی «ماه عسل» نوشته پاتریک مودیانو و ترجمه حسین سلیمانی نژاد را با صدای احسان چریکی منتشر کرده است.  انتخاب موسیقی اثر کار روزبه یگانه و طراح جلد کتاب حمید رجایی است.

رمان «ماه عسل» یک جست ‌وجو است؛ یک معمای پیچیده. اما بالاتر از همه می تواند تاملی بر فریب ها و دام‌های حافظه باشد. مودیانو در این کتاب، جهانی را به تصویر می­‌کشد که مبهم است و آکنده از عدم قطعیت که نمی‌شود از دست آن خلاص شد. «ماه عسل» داستانی است در جست‌وجوی هویت...

پاتریک مودیانو نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2014 است. از دیگر کتاب‌های او می توان به رمان‌های «تصادف شبانه»، « بلوارهای کمربندی»، «تا در محله گم نشوی» و «مرا نگین کوچولو می‌نامیدند» اشاره کرد.

کتاب صوتی «ماه عسل» در 259 دقیقه منتشر شده است.