«تام هنکس» بازیگر برنده دو جایزه اسکار از جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» آمریکا، جایزه دستاورد سینمایی دریافت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، «تام هنکس» روز دوم ژانویه با حضور در جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» جایزه دستاورد «آیکون» این رویداد سینمایی را دریافت خواهد کرد.

وی در فیلم جدید «سالی» به کارگردانی «کلینت استوود» که قرار است از نهم سپتامبر امسال اکران شود، در نقش خلبان آمریکایی «چسلی سولنبرگر» بازی می‌کند که در سال 229 با شجاعت یک هواپیمای پر از مسافر را در رودخانه هادسون فرود می‌آورد.

فیلم «سالی» را می‌توان هم‌اکنون یکی از شانس‌های اصلی جوایز اسکار در شاخه بهترین فیلم دانست، ضمن این که «تام هنکس» که پیش از این دو سال متوالی (1993 و 1994) با فیلم‌های «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» برنده اسکار بازیگری شده امسال نیز از مدعیان اصلی محسوب می‌شود، بازیگری که در چند سال اخیر مورد بی‌مهری آکادمی اسکار قرار گرفته و نقش‌آفرینی درخشان او در فیلم‌های «کاپیتان فیلیپس» و «پل جاسوس‌ها» دیده نشد.

«هنکس» در سال 1988 با حضور در فیلم کمدی «بزرگ» خود را به عنوان یکی از استعدادهای هالیوود معرفی کرد اما دوره‌ی موفق بازیگری «تام هنکس» با فیلم‌های «بی‌خوابی در سیاتل» در سال 1993 و «فیلادلفیا» رقم خورد.

نقش «هنکس » در فیلم «فیلادلفیا» و همچنین فیلم موفق «فارست گامپ» در سال 1994 دو جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگری را برای این بازیگر به ارمغان آورد تا در کنار «اسینسر تریسی» دومین بازیگری نام بگیرد که دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به صورت پیاپی از آن خود می‌کند.

«هنکس» پس از «هریسون فورد» و «ساموئل ال.جکسون»، سومین بازیگر پولساز تاریخ سینماست، به طوریکه تاکنون فیلم‌های او بیش از 4.3 میلیارد دلار فروش داشته‌اند که در این میان پرفروش‌ترین فیلمی که «تام هنکس» در آن نقش داشته انیمیشن «داستان اسباب بازی‌های 3» است.

این بازیگر نامدار سینمای جهان که پنج نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به همراه چهار جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری در کارنامه سینمایی دارد، توانست در سال 1992 ستاره‌ای به نام خودش در تالار مشاهیر هالیوود ثبت کند.

فیلم «دوزخ» ساخته «ران هاوارد» و با بازی «تام هنکس» در نقش پروفسور «رابرت لانگدون» نیز هم‌اکنون در سینماهای جهان در حال اکران است و تاکنون بیش از 180 میلون دلار فروخته است. «هنکس» چند روز پیش جایزه دستاورد بازیگری جوایز فیلم هالیوود را نیز دریافت کرد.

بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پالم اسپرینگز» از تاریخ 2 تا 15 ژنویه (12 تا 25 دی) در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود.