«نیویورک به دیترویت» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه دوروتی پارکر، نویسنده امریکایی، با ترجمه شراره صدیق منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، در معرفی ناشر از این کتاب و نویسنده‌اش عنوان شده است: دوروتی پارکر از شاعران و نویسندگان نامدار امریکایی در نیمه اول قرن بیستم بود که نقدها، داستان‌ها و طنزنوشته‌هایش از او نویسنده‌ای تاثیرگذار ساخته بود. وی از ابتدای انتشار نیویورکر با این مجله همکاری داشت و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی می‌نوشت. پارکر در سال ۱۹۲۹ جایزه ادبی اُ. هنری را از آن خود کرد.

این مجموعه شامل ۲۲ داستان‌ کوتاه از این نویسنده زن است است که واجد سویه‌های اجتماعی و انتقادی با لحنی طنزگونه‌اند. او در این داستان‌ها به سراغ روابط زناشویی و عادات و سکنات مردم طبقه متوسط امریکا رفته و واقعیات زمان خود را با زبانی کنایی و اغلب هجوآلود به تصویر کشیده است. بیشتر شخصیت‌های این داستان‌ها را زنان و مردان جوان تازه متاهل و یا سالمندان گریزان از عادت‌های روزمره تشکیل می‌دهند که روابط و احساساتشان مترصد اتفاقی ناچیز است که اغلب این اتفاق نیز در داستان می‌افتد و مسیر روابط آدم‌ها را تغییر می‌دهد.

در داستان «خب» از این مجموعه می‌خوانیم: «مرد جوان سر جایش نشست، به پشتی زبر و سبز صندلی، روبه‌روی زن جوانی که لباس شکری‌رنگ پوشیده بود تکیه داد. زن جوان به تازگی یک تخم‌مرغ پوست‌کنده به نظر می‌رسید. کلاهش، یقه پوستش، کت و دستکش‌هایش، همه و همه از تازگی برق می‌زدند و صاف بودند. روی قوس باریک و لیز کفشش، تکه کاغذی چسبیده بود که قیمت کفش و نام مغازه رویش نوشته شده بود...»

«نیویورک به دیترویت» شامل داستان‌های کوتاه دوروتی پارکر با ترجمه شراره صدیق در ۲۴۴ صفحه و با بهای ۱۹۰۰۰ تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.